12 september 2011

Läget Just Nu - Vecka 1137




"Releasfest med Le Kid Ny
Äntligen! Efter sexton års väntan (visst var det något sådant) är Oh Alright äntligen ute (köp köp köp) och allting firades av med en stor releasefest på Café Opra. Festen i sig var väl aknske lite sådär (vaddå utkaste direkt efteråt) men att få se bandet i trettio minuter live – och att få umgås med KRANK och David) vägde upp det. Här är ett litet klipp med låten bara jag verkar älska. Här är Kiss Me på Cafe Opera.



David Jörgensen Åt
Vi har inte känt varandra i ett år ännu, men ändå tror jag jag pratat mera med min brittiska polare David än med de flesta andra i år…eller okej…mera "skrivit med" kanske eftersom ett gäng dyra flygtimmar ser till att Facebook och Skype är det enda sättet man kan hänga och snacka musik och brittiska TV-program med nån som bor i London. Förra veckan dök han dock plötsligt upp på Le Kids release-fest (en snabbis under 24 timmar i Sverige) och sådant är så beundransvärt – och trevligt - att det såklart genererar en listplacering.
"Somebody That I Used To Know" – Singel med Gotye feat Kimbra Ny
En av de roligaste bieffekterna med att åka på Eurovision i Düsseldorf var att jag lärde känna en kul belgisk prick som (förutom Eurovisionmusik) har en av de mest intressanta musiksmaker jag sprungit på. Endel är bara skumt, men allt som oftast bollar han över fantastisk egensinnig independentmusik till mig som jag aldrig skulle fått höra annars. Jag borde helt klart bli bättre på att lägga upp låtar från honom här i bloggen och här är en start: En snygg, Sting-doftande belgisk singersongwriter som är stor i Australien - kan det vara något för er också? Jag älskar den i vilket fall.



Olle Ny
När vi leker grotta under ett täcke eller när han visar runt farbror på dagis är han världens gulligaste unge och en av mina bästa kompisar. När han skriker i 40 minuter av ren trots för att han vägrar säga atck när han fått ett paket så är han inte lika rolig. Han är fortfarande morbrors favorit, dock.
"Spock" Ny
Han är åtta veckor gammal, väger ungefär lika mycket som min iPhoen, är alldeles mjuk och lurvig och Gremlin-esque och tillhör en av skribenterna i mitt projekt. Lyser upp vår vardag på kontoret ungefär hur mycket som helst. SÖT!
"We are the Drums (fear of Tigers Remix)" – Singelmix med Le Kid Ny
Jag har skrivit väldigt lite om We are the Drums (för att vara en Le Kid-singel) här i bloggen, men låten har hängt med mig så länge – och är i ärlighetens namn inte en av mina favoritlåtar på skivan – så det har liksom inte funnit något att skriva….förrän nu. För jag har fått höra en av låtens kommande mixar och den är fullständigt fenomenal. Börja längta nu!
"Bad Teacher" – Film av Jake Kasdan Ny
Historien om hur Cameron Diaz värdelösa lärarinna börjar göra den ena sjuka saken värre än den andra för att kunna skrapa ihop pengar till ett par nya tuttar (och i förlängningen få sin rike kollega spelad av Justin Timberlake som sugardaddy) medan hon ständigt motarbetas av sin överkäcka kollega är inte riktigt lika kul som jag hoppats. Jag hade ju önskat en kvinnlig Bad santa, men det här håller inte riktigt samam höga klass. Cameron Diaz är bra, Lucy Punch som hennes kollega också - och runt om dem finns en hel massa bra birollsskådisar – men det hela blir lite för konstlat och förutsägbart för att bli riktigt bra. Väl värt en titt en söndagseftermiddag, dock.
Celebrity Big Brother/Big Brother UK 4v
Jag var ju så sjukt säker på att jag avskydde Big Brother som koncept. Jag har himlat med ögonen åt britternas besatthet varje höst i flera år och jag har vägrat (och kommer vägra) att se ett enda avsnitt av de svenska varianterna. Men nu är det alltså dags att pudla för nu har jag ju alltså fastnat i årets brittiska varianter. Vänner jag litar på säger att det är ovanligt kasst i år och en trist "svensk" sammansättning av personer (alla är under 30) – men min hjärna struntar i det. Jag älskade varje sekund av Jedward i CBB och jag fnissar förtjust åt de galna ungdomarnas första vecka tillsammans med Pamela Anderson i classic-varianten. Dessutom är det en perfekt serie för att se när man åker buss. Bara en sån sak.
"Big Brother’s Bit on the Side" 3v
Och som jag skrev förra veckan. Big Borthers efterprogram är nästan bättre än huvudprogrammet. Den här typen av shower gör INGEN bättre än britterna. Oj, vad melodifestivalen skulle kunna behöva en sådan här i exakt samma stil! Men SVT skulle aldrig våga…
"Plants vs Zombies" Åt
Nya banor! Nya banor! Nya banor! Nya banor! Nya banor! Nya banor! Nya banor! Nya banor!





OLW Kebabdrömmen & Salt&Vinegar
Jag är ganska säker på att den här ”tävlingen” där tre personer bestämt nya smaker för OLWs chips bara är en ursäkt för att ta upp kampen mot Estrellas Salt&Vinegar-chips (HUR kan det annars räknas som en ”ny smak påkommen av en av våra kunder”??) men det gör ju inte de här två smakerna sämre. Kebab kan låta äckligt, men eftersom det egentligen bara handlar om en variant på grillkrydda är det helt okej. Och Salt&Vinegar älskar jag ju sedan länge. Fast Estrellas chips är fortfarande överlägsna. Alltid.







ICAs Modal Päron & Äpple
Det finns många äckliga smaker på kolsyrat vatten i butikerna, men den här kniper förstaplatsen hur lätt som helst.
Facebooks iPhone-app
Det är ju faktiskt i stort sett omöjligt att använda Facebook på mobilen. Kraschar, vägrar ladda, visar gamla grejer, öppnar inte etc etc. Skärpning!
Twitters web-variant
Motsatsen. Det är ju faktiskt i stort sett omöjligt att använda Twitter på datorn (utan en applikation). Kraschar, vägrar ladda, visar gamla grejer, öppnar inte etc etc. Skärpning!
Sömnbrist & Semesterfetma
Alltså, HUR länge ska den posten ligga kvar här?


Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: