23 augusti 2011

Läget Just Nu - Vecka 1134




Britter på besök! Ny
Alla mina tre favorit-britter bestämde sig för att besöka mig under samma helg – och det blev precis så trevligt som man kunde hoppas. SAW-omröstning, god mat, en väldig massa alkohol, X-Factortittande, mera alkohol, BeeBar, soffhäng, Liseberg och en hel massa snack och promenader. Jag saknar dem redan och önskar de kunde bo så mycket närmare!
"SAW Night 2 " Ny
Tvåan innehöll en hel massa andra låtar än den första kvällen med samma tema – men ettan blev ändå densamma i slutet: Kylies Better the Devil You Know. Jag tror vi etablerat en gång för alla nu att det här är den bästa låten Stock, Aitken & Waterman ligger bakom, eller hur? Tack alla inblandade för en kul kväll och för att ni orkade!



"The X-Factor" – Succén är tillbaka Ny
X-Factor-kvällarna med polarna varje lördag förra året är fortfarande fantastiska minnen i min skalle och något som blev en nödvändighet för att överleva hösten. Nu är programmet tillbaka med nya tävlanden och med en helt ny jury (nästan). Uttagningarna drog alltså igång i lördags, och även om man börjar kunna den här dramatiken nu och lätt kan se vilka som kommer att gå till judges house, så var det ändå kul att se att nya juryn klarade sig så glimrande (Kelly Rowland var stjärnskottet, men även Tulisa var bra, och Louie fick nytt fokus utan de andra) och så var självklart festen briljant. Jag är så glad att IT’S TIME TO FACE THE MUSIC igen. Här har ni veckans stora fynd, som trots att hon gör den nästan not-för-not som Ellie Goulding, självklart är en given favorit i final redan.


Janet Devlin - Your Song - The X Factor HD 2011... by Mvnl

Wordfeud Ny
Jag var ju besatt av Word with Friends för nåt år sedan, men problemet där var ju såklart alltid att de var på engelska och det är svårt att briljera i ett språk som man har ett hyfsat begränsat ordförråd inom. Wordfeud är på svenska. Och spelas av typ ”alla” just nu. Och därmed långt mycket roligare. Jag är ”oswaldspopcorn” om någon vill utmana!
"Celeberty Big Brother UK" Ny
Klart man fastnar i ett sådant här program om man råkar ha tre britter boende i sin lägenhet samma helg som ett gäng kändisar stängs in i ett Big Brother-hus i London. Jag har aldrig varit ett stort BB-fan, men det här är rätt vanebildande…och ja…jag älskar ju Jedward så här i lagoma entimmesdoser varje kväll. Och Amy Childs. Såklart.
"Call My Name" – Ny single med Tove Styrke Ny
Klart godkänd elektrosmocka från Sveriges kanske hetaste Idolpopare just nu. Inte White Light Moment-klass, kanske, men ändå mer än godkänt.



”I can’t hug every cat” Ny
Fejk eller inte? Don’t care. Fortfarande briljant i vilket fall.



"The Big C" – Säsong 2 Åt
Jag skrev det för några veckor sedan: Första säsongen gick ju mest ut på att Laura Linneys karaktär skulle dölja för alla att hon hade cancer, och även om det var småputtrigt så blev det aldrig suveränt i mina ögon…men i andra säsongen är allt mycket mycket bättre. Det har i år blivit en av sommarens absolut bästa, roligaste, varmaste serier och är ett absolut måste för den TV-intresserade.
"Heaven" – Englandstvåa med Emeli Sande 2v
Otoligt snygg Massive Attack-klon som just nu ligger tvåa på englandslistan.



Bowling Ny
Underskattat. Även om jag verkligen stinker.





Höst
Jag avskyr att det blir mörkt och jag hade såklart gärna haft flera soliga dagar på stranden och absolut mera semester… Men hösten har så mycket kul - Barcelona-resa, London-resa, Stockholms-resor, två trettioårsfester etc etc – att jag längtar lite efter den och dess klara iskalla dagar också. Dessutom kanske, kanske något drastuiskt kan komma att hända med den här bloggen. Vi får se! Men hösten 2011 känns spännnande…om än lite snabbt påkommen.





Pukklepop-tragedin
Otroligt lätt att relatera till DE HÄR hemskheterna när man A) har en kompis där och B) precis själv varit på en fantastisk festival och förstår hur hemskt det måste vara att se något så lättsamt och fantastiskt förvandlas till panik och kaos. Bah.
Vodka klockan 7 på morgonen
Det är faktiskt aldrig en speciellt briljant idé. Det var det inte den här gången heller. Och söndagen blir inte lång…
Sömnbrist & Semesterfetma
Två saker som bara känns så sjukt onödiga just nu och som får mig att känna mig så galet obekväm.


Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: