07 mars 2011

Läget Just Nu - Vecka 1110




Fredrik mfl 2v
Den här veckan har varit fruktansvärd. Så jäkla jobbig att jag länge funderade på att hoppa den här listan för första gången på jag vet inte hur många år... Men tillslut blev det istället bara en lite kortare lista för jag var tvungen att lägga mina kompisar i allmänhet - och Fredrik i synnerhet - överst på listan. Lånar man först ut sin lägenhet och sen hjälper till med att sanerar det råttbo till lägenhet som ens polare tvinghats fly ifrån så är man en hjälte. Vilka fantastiska vänner jag har! TACK!!
Schlagerprofilerna 5v
Med tanke på hur besvikna vi blivit varenda vecka i år så är det fanimej ett under att vi orkar hålla uppe humöret så pass ändå och att vi lyckas ha så roligt som vi har och levrerar det vi gör. Fan vad bra vi är!
"Gänget i bubblan" Ny
Vi fick för femte veckan i rad inte vidare våra absoluta favoriter - men Sundsvallsveckan var ändå en av de roligaste det här året. Anledning? Alla sköna människor vi lärt känna det här året och tidigare år! Ett stort varmt megatack till alla som fick mig att tänka på annat än råttor den här helgen; P4-killarna, dansar-Johan, Alexander, Henke & Fredrik, Christer & G:son, Micke, Tobbe och alla ni andra! Jag kommer sakna den här världen ännu mera i år än vanligt när allt är över om en vecka.
"Skins" - Säsong 5 Åt
Jag älskar Skins! Femte säsongen med sina nya karaktärer visar sig vara precis lika bra som sina föregångare och det finns inget ungdomsprogram i världen som slår det här på fingrarna. Faktiskt få TV-program generellt. Så bra är det.
"Till the World Ends" – Ny låt med Britney Spears 8v
Det är knappast en singel som för musikhistorien framåt - faktum är att den låter märkligt mycket som all annan kontemporär danspop - men det är helt klart ännu en godkänd singel från Brittan som kommer vevas en hel del i min iPod framöver.
"Oh My God!" – MF-bidrag med The Moniker Ny
Jag är fortfarande småsur över att fel Oh My God i årets festival är i final, men nu är läget som det är, och då får jag erkänna att trots jag tycker Idol-Daniel verkar vara en rätt jobbig snubbe, så är låten ett färgglatt lyckopiller som jag blir lika glad av varje gång jag hör den. Fast Loreen och Love Generation skulle såklart varit i final före den. Om det varit möjligt.
"Fun Light Kiwi Green Tea" – Taste of Summer 2011-smak Ny
Riktigt god, ny smak för alla oss som tycker Fun Light är ett fantastiskt påfund.
”Keso Mellanmål" Ny
Inte världens nyttigaste - och hopplöst overpriced i jämförelse med en vanlig paket keso - men idén att addera en sked och cashewnötter, apelsin, ananas & papaya är riktigt bra om man har kort om tid och behöver protein.
"CityVille" – Zyngaspel 8v
Det känns som jag fortfarande vrider min dygnsrytm kring det här spelet. Det kan inte vara riktigt sunt. Men kul är det. Fortfarande.





Globenfinalen
Hur kunde ett år med så många bra låtar mynna ut i den blekaste finalen sedan...jag minns inte när?





Råttor i lägenheten
Tja, rubtiken säger väl allt? Visst har man hört talas om folk som har möss i sommarstugan eller råttor under altanen...men allvarligt: Möss på andra våningen i en lägenhet i stan? Som käkar upp allting i ens skafferi och lådor och bajsar ner i rummet där du äter och lagar din mat? Som kryper upp på ditt soffbord och äter upp dina blommor och smutsar ner i soffan och slänger toalettpapper i hela lägenheten? Som kryper ner i din väska och käkar upp dina äpplen eller som kryper runt bland dina nytvättade kläder och i dina skor? Äckeldöden!! Jag måste alltså flytta. Snarast. Eller åtminstone få en ände på det här helvetet. Tack gode gud för vänner som har lägenheter man får komma och bo i. Det här har varit en av de värsta veckorna i mitt liv - då märker man vart man har sina polare.
"Mr Sunshine" - Ny komediserie på ABC
Det som gör den här sitcomen om en kille som är chef för en stor idrottsarena så extra misslyckad, förutom att den inte är rolig (utan på sin höjd småfnissig) och inte har ett uns originalitet i sig, är att den innehåller så otroligt mycket talang, Matthew Perry i huvudrollen, Vita Husets fantastiska Allison Janney (som kommer undan med lite heder i behåll genom att visa en snygg komisk begåvning) och Andrea Anders (som efter Joey, The Class och Better Off Ted är inne på sitt fjärde fiasko), och ändå inte lyckas bli det minsta kul eller vanebildande på tre avsnitt. Sen fick det räcka för mig.



"Mad Love" - Ny komediserie på NBC
Jason Biggs & Sarah Chalke är ett par som blir kära i avsnitt ett på toppen av Empire State Building och Judy Greer & Tyler Labine är deras bitchiga bästa vänner som avskyr varandra (eller gör de det...egentligen?) men som tvingas umgås på grund av de första två. USch. Ett så undermåligt försök att göra en ny HIMYM (och därmed en ny vänner) att det bara blir fånigt. Kunde verkligen inte Sarah Chalke hitta bättre?

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: