01 november 2010

Läget Just Nu – Vecka 1044




Middag & Spel hos F6 Ny
De flesta i Sverige känner till F6 för hans enorma framgångar inom det han arbetar med, men vad få vet är att han är en otroligt trevlig, generös och roligt person privat. Att han dessutom har ett enormt popkulturellt intresse (och är en flitig läsare av den här bloggen) gör inte saken sämre, och att få bli hembjuden till honom och hans sambo i deras schysta lägenhet och käka en suverän sushi buffé, dricka gott och spela quiz-spel på hans enorma (vi snackar den absolut största jag sett) TV är kanske något av det trevligaste jag hittat på på senare tid. Jag hoppas verkligen det blir flera tillfällen som det här!
"Olle" – Syskonbarn Åt
Att jag aldrig kommer skaffa egna barn blev väldigt tydligt när jag insåg hur jobbigt det kan vara att bo med en stackars febrig ettåring som håller på att få tänder… Men i övrigt var familjens lilla solstråle precis lika oemotståndlig som vanligt och han fick morbror att visa massa film för honom fast han egentligen inte fick (jag är lättflörtad) och vi
"The Walking Dead" – Pilotavsnitt Ny
Programmet som hoppat in i Mad Mens tidsslot på kanalen AMC i USA ligger en bra bit från Don Draper och hans snygga reklamkollegor. Här snackar vi nämligen en Frank Darabont-producerad TV-version av en serie serieböcker om zombies. Upplägget känns igen från filmer som 24 Hours Later och TV-serier som brittiska Survivors. En polis – spelad av favoriten Andrew Lincoln, snubben som var Egg i nittiotalshiten This Life – blir skjuten och hamnar i koma på sjukhus. När han vaknar upp är världen förbytt och nästan alla människor har dött eller blivit smittade av ett virus som gjort dem till köttätande, levande döda. De två andra huvudrollerna görs av Prison Break-stjärnan Sarah Wayne Callies och Jon Bernthal som vi bland annat sett i sitcomen The Class och The Pacific tidigare i år. Piloten är blodig, påkostad och spännande och tonen är långt mera seriös än den i monstersysterserien True Blood. Det här lovar väldigt gott inför framtiden.



"X-Factor" 9v
Vilken fantastisk Halloweenshow det var i lördags! Även om min storfavorit Matt bara gjorde okej ifrån sig så fick jag bara bekräftat att min tidigare smygfavorit Rebecca är en het vinnarkandidat på samma smygande sätt som Leona och Joe var (hennes Wicked Games var otrolig) och fick en ny favorit i Cher som visade att hon verkligen KAN sjunga och inte bara köra rap. Mary var stabil som vanligt och fick äntligen bita i något mer upptempo, och sammantaget (självklart är One Direction i den här mixen också) är årets gäng verkligen urstarkt. Här är the best bits.







”Stockholm vecka 43” Ny
Det finns så mycket från den förra veckan som borde vara med här på listan, men allting får inte plats om det ska få en egen post så jag samlar det som inte fått egna rubriker här: Festen hemma hos R med X-Factor och miniquiz, hängandet med Felix & Märta, bo hemma hos Syrran och bara kolla TV ihop, morgonpromenera min gamla Stockholmspromenad på morgonen, strosa runt i Kista Galleria på lunchen, träffa F1 igen, handla kaffe på Nespresso (fast det var en liten backlash att säsongssmaken var slutsåld) och gå ut på Zipper och träffa massa sköna människor, titta på massa snygga diton och dansa till Edwards DJande. Underbar långhelg. Och med tanke på hur sjukt bra och lätt det gick att jobba från 27e våningen i Kista Science Tower så lär jag återkomma.
"Buzz!: The Ultimate Music Quiz" – Nytt PS3-spel Ny
Medan filmspelet Scene It! blir sämre och sämre för varje ny release så blir Sonys Buzz-spel bara bättre och bättre och snyggare och snyggare. Den sprillans nya varianten har en hel massa musikvideos, nya spelmoment och originalinspelningar och artister (och tyvärr kvar sin fåniga sistarond med staplarna, men man kan tydligen inte få allt) och man kan fortfarande spela upp till åtta personer om man har kontroller så det räcker. Har man dessutom ett gäng quiztokar och världens största TV att tillgå – ja d¨har ni ett av de bösta partyspelen på marknaden just nu det garanterar jag.
"Project Runway" – Säsongsavslutning Åt
OK. Vinnaren var verkligen inte min favorit och om det bara hade handlat om det hade såklart programmet hamnat på den röda delen av listan. Men nu gör det inte det. Den här posten handlar om hur bra Project Runway varit den här säsongen i allmänhet och hur fantastiskt finalavsnittet var upplagt och klippt i synnerhet. Så matigt, så snyggt, så sjukt roliga diskussioner i juryn (förmodligen min favoritstund i Project Runway någonsin) och en sådan grymt bra avslutning. Jag längtar redan till nästa säsong!
MacBook Pro 3v
Älskar den fortfarande. Ännu mera nu när jag levt med bara den ett tag. Visst, jag har några problem med mitt amerikanska tangentbord…men det är det enda. Once you go Mac you never go back. Misstänker jag.
"Så Mycket Bättre" – Nytt TV-program på TV4 2v
Ett av årets mest hyllade svenska TV-program – och det med all rätt. Kanske det enda TV4-program ni behöver se när Halv Åtta hos Mig har uppehåll.




"Moron Test" – iPhonespel
Okej, inget annat spela har gjort/gör mig så sjukt arg som den här idiottesten…men jag kan ändå inte sluta spela det så något har det tydligen.
"Webjokern" – Melodifestivalens första deltävling
Jo, där finns mycket skit – och hela tävlingsupplägget är väl egentligen jäkligt skumt och orättvist (läs gärna Pierres strålande blogginlägg här) – men efter att ha satt mig in i bidragen den här veckan för att kunna blogga om dem hos Schlagerprofilerna så kan jag meddela att där finns guldkorn och det kan vara riktigt roligt om man orkar engagera sig… Tyvärr är det ju bara några schlagerfans och de tävlandes familjer som gör det.





Ta fel på tågtider
Jag vet inte om det är första steget mot Alzheimers eller liknande, men jag har aldrig, aldrig tagit fel på mina tåg tidigare tidigare i mitt liv – och jag åkte tåg typ tv¨gånger i veckan i tre och ett halvt år när jag pendlade till Stockholm. Men nu hände det. Så dumt. Så dyrt. Idioti.
Afte-blåsor
Det finns verkligen inget småsår som gör ondare än de fruktansvärda afteblåsor jag alltid, alltid får i munnen om jag råkar bita mig eller liknande. Det gör så ont att det är det enda jag tänker på i flera dagar och det går inte att sova. Dessutom har de slutat tillverka det enda medel som verkligen hjälpte (Kenacourt) så nu måste man stå ut med detta fruktansvärda utan hjälp också. Hata.
Nedläggning av alla mina nya favoritserier
Först la de ned Lone Star efter bara två avsnitt. Nu har de lagt ned min absoluta nya dramafavorit från i år The Whole Truth och snart går yxan på Brothers & Sisters verkar det som. Morr. Kan amerikanarna vara vänlig och starta lite serier som jag gillar OCH som de tänker behålla?
Viktslarv
Ingen träning, pizza, öl, drivor av chips & godis… Det har inte varit en bra vecka viktminskningsmässigt – och Londonresan närmar sig med stormsteg. SKÄRPNING!!

Ungefär så just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://aftebloggen.blogspot.com/2009/07/fd-kenacort-gar-att-fa-tag-pa.html

har med problem med afte, och såg detta. dock inte försökt få tag på det innu.