28 oktober 2010

Webjokern tar min bloggtid!

Förlåt om det är glest mellan uppdateringarna, men schlagerbloggen och en ganska grundlig genomgång av de femton restrerande bidragen i webjokern har tagit all min tid idag.

Hoppa gärna över till Schlagerprofilerna och läs den här!

Faktum är att ni som bara är intresserade av popmusik och inte så mycket av schlager också borde gå ditt och göra en insats - det handlar alltså om att folket får rösta två bidrag skrivna av folket (dvs människor hemma på kammaren som inte har kontrakt med något förlag) rakt in i 2011s Melodifestival - så inte bara idioter med stor släkt får chans att vara med i Sveriges största musikskyltfönster...för det FINNS faktiskt helt okej musik där!

Här har ni några exempel.
Och jämför det nu inte med all annan musik som jag brukar promota här i bloggen...det här är demos skrivna av vemsomhelst. Och i den kategorin är detta helt klart godkänt enligt mig.



Här hittar ni alla låtarna och hur man röstar! Offra gärna 3.50 på nån som åtminstone har en låt och inte bara stor släkt!

5 kommentarer:

MrR sa...

VAR ÄR SYSTRARNA????!!!!

Anonym sa...

Du missa Don't stop, den bästa av dom alla och har varit min favorit sedan där var 330 bidrag! och den leder just nu också! hoppas :)

Mick sa...

Är inte top 3 avgjort?
Kanske till och med top 4?
Mellan 1 och 10 är det över 2000 röster, det kommer man väl inte ikapp? För man behåller väl sina röster hela vägen till joker finalen?
Och dit går väl bara 5 låtar?

Mick sa...

Tyvär så tror jag inte att min favorit 'On my own' går till finalen!

:(

Anonym sa...

kom igen nu rösta på on my own (240) och better or worse (118) Och Dont stop (142) och Varje steg (299) till 72211.. SNÄLLLLA?!?! // Jonas