29 september 2010

Läget Just Nu – Vecka 1039

Jag vet, jag vet. Jag har slarvat lite med bloggen, men jag har varit upptagen på annat håll. Men en lista har vi ju haft i den här bloggen varje vecka sedan starten, så här kommer den som skulle ha varit här i måndags. En lite mera kondenserad och enformig listan än vanligt...men dock en lista. Som ser ut så här.




"Olle" - Systerson Ny
Vi är typ bästisar numera, jag och mitt dryga fjortonmånaders syskonbarn. all blyghet som fanns i somras är helt borta, och när jag sa hej då den här gången tyckte han det var roligare att åka med mig ner i hissen och vinka hej då till sin mamma och pappa än att stanna kvar. Annars brukar vi mest kolla på bilar, bygga med klossar eller peka på saker...plus nya leken "fylla saker under kranen" och det är hur kul som helst. Nästa gång ska vi bara etablera det här med vad jag heter lite tydligare också. Just nu är jag mera ett läte än ett namn...även om han kopplar mitt namn till rätt person när det behövs. Sötis.
Helgen vecka 38 Ny
Har haft en fantastisk spännande, ovanlig och intensiv helg i Stockholm. Helt slut i huvudet av alla intryck, men det har varit så galet kul. Hurra! Det är knappt möjligt vad jag saknar den stan. Och tack för att jag fick bo hos dig, Larsson.
"Glee" - Säsongspremiär Ny
Jag älskar Glee. Även om första avsnittet av säsong två kanske inte var deras allra bästa, så innehöll det tillräckligt med Sue Sylvester och snygga upplägg inför kommande säsongen för att jag skulle få veckans kanske mysigaste 42 minuter.
"Modern Family" – Säsongsstart Ny
Precis som med Glee, knappast seriens starkaste avsnitt – och precis som med Glee , ett lika kärt återseende.
"Berg flyttar in" – Säsongsstart Ny
Med tanke på allt skräp som svenska kanaler presenterar den här hösten så är det underbart med ett alldeles eget programformat från en av landets mest likeable programledare. Carinas besök hos Gunde var kanske inte hennes roligaste, men gav en bekräftad bild av en kille som aldrig, aldrig verkar kunna slappna av eller sluta tävla – och som bevisligen alltid har varit sig själv och fortfarande är likadan. Men bäst är alltid Carina själv - jag ser fram emot alla hennes besök i höst.
"Lone Star" – Ny serie på Fox Ny
Just nu ser det ut som om den här serien kommer gå i högst två eller tre avsnitt (*uppdatering: serien är nedlagd efter bara två avsnitt*) och sedan läggas ner... Suck. En mindre skandal med tanke på hur snygg James Wolk är och med tanke på att jag tror att med rätt marknadsföring och på en kabelkanal (där man planerat för typ 12 avsnitt och sedan en avslutning) så skulle den här historien om en "con man" som försöker hantera att han kärat ned sig i de två olika kvinnor han jobbar på att lura, ha blivit en riktig succé.
"X-Factor" 5v
Märkligt nog kändes den Australiensiska X-Factor-versionen plötsligt helt ointressant när veckofinalerna började – medan den brittiska som vanligt tog en helt annan mer intensiv riktning när det blev dags för Boot Camp och Judges House. I år har jag minst en favorit i varje grupp dessutom. Det kommer bli en sjukt kul höst! Bäst hittills? Det här. Jag lipar varje gång. Go Matt!



"Pop Galaxy" – Ny CD med Magnus Carlsson Ny
Ni kommer få läsa en helsidesrecension på den här skivan i nästa nummer av QX (som borde dyka upp i veckan) och utan att avslöja för mycket så är det väl ingen hemlighet att Barbados-Magnus sneglat på S.A.W och Modern Talking när han spelat in nya skivan – och det är väl knappast en överraskning att det är en ljudbild som jag diat sedan tidig spädbarnsålder. Lägg ihop ett och ett så blir chocken över att mina hånfulla haranger kring Alcazar-Magnus supertrista discoförsök plötsligt upphört lite mindre. Och ladda upp med att rota fram era gamla Bananarama-plattor och den där singeln med prinsessan Stephanie av Monaco.
"Hawaii Five-0" – Ny serie på CBS Ny
Egentligen lite för testosteronfylld TV för att jags ska kunna ta till mig det helt, men kemin mellan huvudpersonerna, den snygga signaturmelodin och känslan av att man ser ett gammal uppdaterat avsnitt av Magnum eller Rättvisans män är tillräckligt för att det ska hyllas här på listan under premiärveckan.
"Grey's Anatomy" – Säsong 7 Ny
För första gången på väldigt länge så såg jag fram emot ett nytt Grey's-avsnitt, och anledningen var såklart den urstarka säsongsfinalen i våras. Uppföljningen var precis så bra som man hoppats (även om tempot och intensiteten såklart inte var en hundradel av finalens) och får de bara fart på inflödet av patienterna så lär det bli en klart godkänd säsong då har de personliga problem hos personalen att lösa hela hösten.





"Raising Hope"- Ny serie på Fox
Jag gav den här serien en trea i min veckosammanställning, men inser så här med lite distans att det är en av de serier jag ser fram emot mest att fnissa åt nästa vecka. Hoppas den får stanna ett tag.
"The Event" – Ny serie på NBC
Spännande, snyggt, dyrt och "man måste se nästa avsnitt" – men ska det här inte bara bli ytterligare en trött konspirationsserie som dör ut efter tre avsnitt måste något radikalt hända i avsnitt två.





"Mike & Molly" – Ny tjockiskomedi

Pålagda skratt är alltid en plåga – men de blir än värre när skämten är så sjukt dåliga och gamla som i den här nya tjockiskomedin från USAs främsta leverantör av komedier jag avskyr. Undvik!
3's kundtjänst
De har inte bara Stockholms sämsta täckning (empiriskt dubbelkollat av Åsiktstorpeden) utan också Sveriges snårigaste kundtjänst där man först måste klicka sig igenom ett snår av långa meddelanden och knappkombinationer – bara för att bli bortkopplad två gånger och sedan komma fram för att upptäcka att de inte kan hjälpa dig utan du borde gå till Pressbyrån istället om du skulle vilja få bäst hjälp. Idioter. Oj, vad jag ångrar mitt val.
Min TV & min dator
Båda har bestämt sig för att ge upp samtidigt. Hurra. Någon som har 30 000 över så jag kan köpa de nya av vardera tingest som jag önskar?

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: