18 augusti 2010

Gammal video med Stromae

Det är lustigt med megahits. En del stoppar man in i sin iPod och spelar sönder dem tills man knappt orkar höra dem mer (som ungefär allt med Lady Gaga just nu) och en del bara finns där och man vet att de är bland det största och bästa i år, men man lyssnar liksom aldrig riktigt sådär oavbrutet på dem.

Stromaes Alors On Danse är precis en sådan låt. Jag älskar den. Hans ignoranta sätt att sjunga är fantastiskt. Den är en enorm hit...men jag tror inte ens jag har den på någon av mina mest spelade-listor i Spotify eller på iPoden.

Nu när den - sist i hela Europa, typ - ska släppas i Storbritannien så tänkte jag ändå få ändan ur och visa videon här i bloggen. Det här är ändå en låt som har chans på en hel del Oswald Awards när året ska summeras. Håll till godo.

Inga kommentarer: