01 juli 2010

Ett glatt återseende: Mikropopcorn!

Det var så längesedan att jag inte vet om ni minns den här bloggpunkten – tror den dök upp i december senast - men i morgon drar jag till London, har följdaktlig dödsångest, och ska jag krascha så ska jag åtminstone göra det med en knippe mikropop i bloggen till alla därute!

Låt oss starta med ryktet om att Facebook/Zynga-spelet MafiaWars ska bli film. Fortfarande inga rykten om en FarmVille-dito, dock.

Men jag såg ju rätt! Det var ju visst Kevin Alejandro – alias Justins farsa i Ugly Betty och även Rudolpho i Weeds – som spelade Jesus Velasquez, Lafayette kommande älskling, i True Blood. Nice! Han har nämligen lovat att visa så gott som allt i kommande avsnitt – något jag sett fram emot sedan Ugly Betty-tiden.

Om inte ens publikmagneten Carola drar fler tittare till Allsången än 1,5 miljoner så kanske svenskarna äntligen tagit sitt förnuft tillfånga? Både vad gäller Allsången och Carola?

Här har ni första klippet från sista original-Sugababen Keisha Buchanans första solo-album. Låter väl lovande om inte världsomvälvande. Men jag hoppas detta bara är ett albumspår och ingen singel.



Bara så vi får med det här också: Steve Carell slutar i The Office efter nästa säsong. Har någon ringt Ricky Gervaise?

Här är första bilden på huvudkaraktären i DreamWorks nästa animerade film Rango, och därefter följer första trailern.





Mera gamla nyheter som bara måste med i bloggen: Nedlagda Melrose Place stora stjärna Katie Cassidy är bekräftad för ett längre, bitchigt gästspel i Gossip Girl!

Drömhus-Therese är tillbaka (det gick ju lite drogrykten där ett tag, så det är skoj att se att de tydligen bara var rykten och att hon fortfarande jobbar) och även om jag föredrar andraspåret Say It (In the Morning) framför singelspåret Drop It Like It Hot, så kan jag ju inte motstå när skivbolaget skickar en outgiven remix som man får lägga upp i bloggen. Ladda hem här! Blir hon bara lite, lite mer kommersiell så har Therese fortfarande potentialen att bli en stor favorit hos undertecknad. Hon har legat på gränsen till A-listan länge.

Veckans TV-serienedläggningar: Gravity och Party Down.

Jag kollar inte på programmet, och de flesta programledare (i stort sett) är i mina ögon bättre än Peter Settman, men måste ändå jubla lite smått åt att fantastiska Christine Meltzer fått ta över Dansbandskampen. Fru Meltzér kan vara en av de trevligaste och roligaste personer jag träffat och jag förstår inte hur vi ska klara av att åka på MF-turné nästa år om inte hon (och Måns) är ombord.

Känns inte första bilden på Stanley Tucci och Cher i Aguilera-rullen Burlesque väldigt mycket som en scen ur Djävulen Bär Prada?



Bono och The Edge ryktas skriva musik till Pixars kommande film Brave.

Vissa filmtrailers är så mycket filmtrailer att de känns som en parodi på sig själva. Andra trailern för George Clooney/Anton Corbijns The American är en sådan… Men eftersom den är inspelad i Sverige och en kollega var allt-i-allo under inspelningen så är jag såklart i biosalongen i september.



Mer old news, jag vet, men att Julia Stiles och Maria Doyle Kennedy dyker upp i nästa säsong av Dexter gör att jag måste börja kolla på serien igen såklart.

Att TV-serien Brothers & Sisters måste dra ner på budgeten inför nästa säsong har varit känt sedan länge. Balthazar Getty, Sarah Jane Morris och senast Rob Lowe har redan slutat och nu meddelas också att Rebecca (Emily VanCamp) bara kommer vara med som gästskådis i ett antal avsnitt nästa säsong. Ytterligare en karaktär hänger som bekant på fallrepet för de som såg säsongsavslutningen, men däremot skall Calista Flockharts begäran om att få vara med mindre avslagit och hon kommer dyka upp lika mycket på familjemiddagarna som tidigare även i nästa säsong.

Här är Enrique Iglesias (feat T.I) nya video till I Like It.



Jag vet inte om det är ett bra tecken när en utställning med Jan Stenmark är det som jag tycker verkar mest intressant med årets Way Out West… Festivalen som är ett av mina absoluta bästa minnen från förra året (Robyn! Glasvegas! Patrick Wolf!) toppar i år med farfar-Iggy och allsångsledar-Håkan. Ge mig Hultsfreds leftovers Scissor Sisters och Le Kid och sen kan vi snacka!

Marina and the Diamonds har en ny singel och video ute. Här är Oh no!



När Kylie pryder månadens Attitude ser det ut såhär.



Och när Scissor Sisters Jake Shears pryder The Advocates dito ser det ut såhär.



Universal har meddelat datum för Blu-ray releasen av Tillbaka till Framtiden: 25th Anniversary Trilogy. Boxen släpps 26/10 2010 och innehåller två timmar extramaterial.

Vet inte om vi behöver en tvåa, men här är trailern till Paranormal Activitys uppföljare:



Dominic Cooper har fått rollen som Howard Stark (Ironmans pappa) i nya Captain America: The First Avenger-filmen. Samtidigt ryktas hans Mamma Mia-motspelerska Amanda Seyfried erbjudits huvudrollen i en nyinspelning av Disney's Askungen (med riktiga skådisar i 3D a' la' Alice i Underlandet). The Djävulen Bär Prada-manusförfattaren Aline Brosh McKenna skriver manus.

Madonnas dotter Lourdes Ciccone har börjat blogga och kränga mammas kläder. Så här ser det ut.



Här är CWs lista på höstens seriestarter:

Wednesday, Sept. 8
8-9PM “AMERICA’S NEXT TOP MODEL” (Season Premiere)
9-10PM “HELLCATS” (Series Premiere)

Thursday, Sept. 9
8PM-9PM “THE VAMPIRE DIARIES” (Season Premiere)
9PM - 10PM “NIKITA” (Series Premiere)

Monday, Sept. 13
8PM-9PM “90210” (Season Premiere)
9PM-10PM “GOSSIP GIRL” (Season Premiere)

Tuesday, Sept. 14
8PM-9PM “ONE TREE HILL” (Season Premiere)
9PM-10PM “LIFE UNEXPECTED” (Season Premiere)

Friday, September 24
8PM-9PM “SMALLVILLE” (Season Premiere)
9-10PM “SUPERNATURAL” (Season Premiere)

Snygg rumpa? Tja, varför då inte delta i Scissor Sisters album cover contest? Kolla här!



Till sist: Bloggen stänger som sagt ned en vecka nu, men missa inte att Oswalds Popcorn är en av TV4s Sommarbloggar på TV4.se den här sommaren – ni vet det där projektet som man skällde ut i Resumé för att de lockat med 1,4 unika besökare per dag (och inte per vecka som det var i verkligheten) och bett skribenter som lever på att skriva att blogga gratis.
Nåväl. Jag får ju aldrig ett öre för att blogga (nån som vill sponsra så jag kan lägga mera tid på det som förr?) så jag ställer ju gladeligen upp för lite extra läsare, och tycker det är en riktigt rolig idé (möjligen några år försent) och gillar att hamna i sällskap med personer som Magdalena Graaf, Meral Tasbas, Mats Strandberg och Laila Bagge Wahlgren. Så.
Den 8e juli kan ni läsa mitt inlägg! Jag vill inte berätta vad det handlar om – en liten överraskning ska det ju vara – men man kan säga att det är bland det längsta jag skrivit på ett tag (inte så svårt – jag lägger ju mest upp videos numera) och att det förenar den här bloggens huvudintressen musik + TV med min andra bloggs specialintresse. Sen finns där ju en massa andra bloggar också, men 8/7 is it! Glöm det inte. Och annars följer ni mig bäst på Twitter. Här.

Inga kommentarer: