20 april 2010

Morgonmusik med The Pipettes

Den här bloggens stora blomstringsperiod anser jag nog själv vara under min första tid i Stockholm våren och hösten 2006 och ett av de band som jag mest förknippar med det året (det andra dtora namnet det året är för övrigt Scissor Sisters - fan vad allt går i cykler) är The Pipettes.

Jag älskade deras sdebutskiva sönder och samman den där första våren i Stockholm, och jag kan fortfarande knappt lyssna på den utan att missa morgonpromenaderna runt Stureplan som fortfarande kändes lite spännande och den schysta lägenheten på Birger Jarlsgatan.

Nåväl, nu är tjejerna tillbaka - eller egentligen bara en av dem, Gwenno Saunders (eller Gwenno Pipette då som hon kallar sig i bandet) + två nya tjejer - och här är deras sprillans nya singel och video (ute i UK igår) som heter Stop the Music.

Inga kommentarer: