01 september 2009

Oh la la, underbara Joan!

Jag är inte riktigt 100% inne i tredje säsongen av Mad Men ännu.

Trots att de förvarnat om att den här säsongen inte skulle ha någon övergripande "röd tråd" mellan avsnitten som tidigare, så är jag inte riktigt hemma med att avsnitten "bara" drivs på individnivå...men det kommer säkert.

I avsnitt tre hade ju till exempel min stora Mad Men-favorit Joan ett underbart litet ögonblick. Det kan kanske vara svårt att förklara storheten i det här för den som inte följt serien - eller för den som inte sett upptakten till det här klippet där hon just kommit på sin man (under en middag hemma hos dem) med att hålla hemligheter, bara för att i nästa sekund bli tvingad att gå från att vara värdinna till att bli kvällens underhållning (självklart med samma grace och finess som alltid trots instängd bubblande ilska) men jag tycker det är 90 sekunders TV-genialitet. En sida av Joan vi inte sett innan.



Och när vi ändå är inne på Mad Men så måste jag väl slänga in den beryktade lilla homoscenen från avsnitt ett också. Bara därför att.

Inga kommentarer: