04 april 2009

Ny trailer: Fame

Här är första trailern för nyinspelningen av Alan Parkers klassiker Fame från 1980 - en nyinspelning som såklart ligger helt i tiden efter succén med High School Musical-filmerna.

Jag gillade filmen när jag såg den som liten (jag var bara sju när den kom, så jag tror inte jag såg den förrän ganska långt efteråt) men mest besatt var jag såklart av TV-serien. Jag älskade varenda avsnitt! Leroy, Danny, Coco, Bruno, Doris...och senare figurena spelade av Janet Jackson och Nia Peeples...wow. Det är verkligen en av de serier jag minns absolut bäst från när jag var i tioårsåldern.

Med det i bakfickan tycker jag faktiskt den här trailern verkar väldigt lovande. Samma ton som i originalet, helt okej musik, en lagom uppdatering av det sönderspelade temat och skådisar som känns fräscha (ungdomarna är efter vad jag förstått ganska okända, medan lärarkåren är fullproppad med kändisar som Megan Mullally, Kelsey Grammer, Bebe Neuwirth och självklart Fame-drottningen Debbie Allen nu som rektor istället för danslärare).

Vi får väl se om det intrycket består efter att jag sett filmen.

Inga kommentarer: