23 april 2009

Dagens Micropop!

Usch, vad jag bloggar dåligt... Men så är ni knappt inga som läser kvar heller. Rätt åt mig! Men för er som är kvar: Här är dagens mikropop.

Evan Rachel Wood – en favoritskådis hos mig sedan Across the Universe och The Wrestler – har fått rollen som Sophie-Anne, den 500-år gamla vampyrdrottningen av Louisiana i True Bloods andra säsong. Hon ryktas också vara tillsammans med Marilyn Manson igen (knappast hon som blev påsatt i logen bredvid Mark&Jonas i New York i söndags antar jag) och här ser ni henne med Henry Cavill (a.k.a My future husband) i en promotionbild för deras nya (Woody Allen)film Whatever Works.

Än är det inte slut på spökerierna...förlåt...änglarna i Grey's Anatomy. I seriens etthundrade avsnitt dyker Jeffrey Dean Morgan upp ännu en gång som Danny i Izzys cancersjuka värld.

Hur många gissar att loggan för The Catholic Church's Archdiocesan Youth Commission från 1973 inte riktigt skulle säga det den sa då idag?

Ashton Kutcher, Twitters stora affischnamn i USA, ryktas nu ha aktier i företaget. Efter den stora boomen förra veckan när han gick över en miljon followera (och dök upp i var och vartannat nyhetsprogram i USA + fick halva Hollywood att börja twittra) kan man misstänka han har en del pengar att twittera ut...

Producenterna bakom projektet funderar på att filma den fjärde SpiderMan-filmen i 3D.

Hugh Jackman dyker upp på ytterligare ett omlag och svarar följande i tidningen Parade på frågan om han är bög:
"I’d be happy to go and deny it, because I’m not. But by denying it, I’m saying there is something shameful about it, and there isn’t anything shameful. The questions about sexuality I find more here in America than anywhere else, because it’s a big hang-up and defines what people think about themselves and others. It’s not a big issue in Australia."

Varför gjorde inte snubbar som Jerry Bruckheimer barnfilmer när jag var liten? Det här ser ju ganska sött och spännande ut. Om man var lite. Såklart. *host*

Här är den snygga affischen för Duncan Jones film Moon med Sam Rockwell (om en kille som varit ensam på månen i tre år med bara en robot som sällskap). Duncan är förövrigt son till David Bowie och döptes till Zowie Bowie...något han nu alltså ändrat och tagit ett nytt förnamn och pappas riktiga efternamn.

Christopher Gorham kommer dyka upp som Henry igen i ett av säsongens kvarvarande avsnitt av Ugly Betty. Betty kommer för övrigt att dyka upp i de amerikanska TV-rutorna igen redan på Valbrog, vilket betyder att det beryktade upphållet - som 'alla' surrade om kunde betyda att serien var på väg att läggas ned - inte blev längre än någon av de andra stora seriernas våruppehåll.

Efter en hel hög suveräna läckta spår släppte ju Little Boots den ganska meningslösa New in Town som förstasingel. *besvikelse* Men när man nu ser baksidan på hennes debut-CD så blir man lite lugnare. Här radas ju en hel massa pop-suveräniteter upp på löpande band.

ABC tänker göra en Scrubs och sno åt sig komedin Christine ifall NBC lägger ned den efter denna säsongen.

Här är första bilden på killarna som ska spela varulvsgänget i Twilight-uppföljaren The Twilight Saga: New Moon. Det ser väl helt okej ut...i alla fall för någon som inte sett första filmen eller läst böckerna.

Regissören Brett Ratner ryktas vara på gång med en biografisk film om bandet Milli Vanilli. Underbart! Jag var en stor fan ett tag, men fattade aldrig varför man inte kunde lista ut vem av killarna som hade vilken röst, eftersom det varierade mellan videosarna... Svaret fick jag ju så småningom, men då var jag redan nere i Army of Lovers och fattade aldrig vad hela den där "hjälp de mimade"-grejen was all about.

Vänta nu. Varför tog jag med en bild nyss där Henry Cavill var tvungen att slåss om utrymme med en tjej? Här är en liten rättelse.



En ny liveaction Teenage Mutant Ninja Turtles-film är på gång. Bara så ni vet.

Det ryktas att Jennifer Hudson är gravid. Bara så ni vet det också.

Jag är glad att Favvo-P såg Eddie Cahill på plats i sin frukostmatsal i LA denna veckan då de spelade in ett avsnitt av CSI:NY. Förhoppningsvis var det nämligen till nästa säsong – och då är det inte Detective Flack som är snubben som stryker med i den här säsongens cliffhanger. En av huvudpersonerna – jepp, en som syns under förtexterna – ska nämligen dö och skrivas ut...och fast jag gillar honom så hoppas jag nu att det är Dr. Sid Hammerback; obducenten med de delade glasögonen. Jag kan inte tänka mig CSI:NY utan någon av de andra...

Det har varit för lite musik i bloggen på ett tag. Här är The Yeah Yous singel/video 15 Minutes. Nej, det är inte en cover på Brandsta City Släckers, utan den typ av musik och video som Robbie Williams gjorde innan han blev tjock, konstig och försvann...

4 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Herregud vad lik Henry Cavill är Carl Philip på den översta bilden. Jag trodde verkligen det var han först.

FF sa...

... desto mer micropop blir det över till oss som fortfarande spisar...
Keep up the good work!

Fröken Harrysson sa...

Inga kvar som läser? Låter osannolikt i mina öron, vem vill inte ha popcorn???

Oswald sa...

saom: Ja, faktiskt! :)

FF&H: hahaha. Ni är så söta. och faktum är att veckans siffror (de kom just) var betydligt roligare än förra veckans. Så folk kanske hittar tillbaka. :)