02 april 2009

Dagens Micropop!

Eftersom jag käner mig så generös just nu så blir det lite smågodis idag också... Håll till godo!

Stoppa pressarna! Det amerikanska Project Runway-bråket är äntligen över, och i sommar får vi äntligen se sjättesäsongen av serien, som nu flyttat både TV-kanal (från Bravo till Lifetime) och stad (från den amerikanska modehuvudstaden New York till filmstjärnorna i Los Angeles). Hurra! Även om den kanadensiska varianten med Iman som just nu går i Kanada är minst lika bra som originalet.

Michael Håfströms nästa Hollywood-film blir Last Rite, en film byggd på en icke-fiktiv roman av Matt Baglio, om en ung man som hamnar i Vatikanens exorcismskola...

Vad sägs om en omotiverad bild på Kellan Lutz, killen från Twiglight, 90210 och Generation Kill?

Jag tänker inte berätta vilket, men jag gick på ett aprilskämt igår. Lyckligtvis fanns det inte med bland mina mikropop, så ni klarade er.

Någon som vill ha en snabbkurs i hur man vinner Americas Next Top Model? E! har en HÄR.

För alla som missat det så har den kommande fjärde filmen om X-men, Wolverine, som inte har USA/världspremiär förrän i maj läckt till internet i full kvalité – och det skall enligt initierade källor inte vara ett aprilskämt. Istället är det en stor skandal – det händer faktiskt väldigt sällan att filmer sprids redan innan premiären i riktigt bra kvalité utanför Oscarstider - och filmbolaget Fox gör nu allt för att stoppa spridningen av denna femton minuter kortare (uppenbarligen är det en arbetskopia innan de senaste omtagningarna som läckt) fil, och om du vanligen inte brukar ha några skrupler för olaglig nedladdning så skulle jag nog tänka en extra gång just nu – inte (bara) för att IPRD-lagen gick igenom igår (snacka om tajming), utan för att Fox förmodligen har alla resurser de kan hitta insatta för att stoppa sin kassa-ko ifrån att slaktas en god stund innan den är färdig-gödd. Men det är ju bara vad jag tror...och är det någn som redan har den nere så...well...ni vet vart jag finns.

Vad sägs om ÄNNU en bild på Kellan Lutz, killen från Twiglight, 90210 och Generation Kill?

Dagens blandade TV-skvaller; Ugly Betty-Hilda kommer bli mera seriös med Karate Kid-politikern och utropa sig själv till "The Michelle Obama of Queens", en av männen på Wisteria Lane kommer (vilja) göra en anisktslyftning, när "The Cutthroath Bitch" (selad av Anne Dudek) återkommer från det döda i ett avsnitt till House innan säsongsavslutningen är det bara House himself som ser henne, Shonda Rhimes har sagt att Grey's Anatomys hundrade avsnitt utspelar sig under Meredith och McDreamys bröllopsdag men TV-bloggaren Michael Ausiello vidhåller att detta är en rökridå för att det sker ett bröllop mellan ett helt annat par i serien just det avsnittet och vi kommer tydligen få veta vad som hände med Bernard och Rose i Lost.

Igår avslutades Life on Mars i USA (det blev bara en säsong) på ett mycket oväntat sätt – och ljusår (bokstavligen) från det brittiska avslutandet av originalserien. Jag tänker inte berätta hur här – det får ni se eller leta upp själva. Men jag tänker avsluta med att bjuda på en trailer till andra säsongen av uppföljaren Ashes to Ashes. Den kommer här:

Inga kommentarer: