01 oktober 2008

Dagens Mikropop!

Vad sägs om en skål rykande varma mikropop innan lunch?

Okej. Nu har Anders Bagge tydligen redan lovat min Idolfavorit Lars Eriksson att göra en platta med honom...ska jag då hoppas på att han åker ut på torsdag så att han inte går och vinner i slutänden och tvingas spotta ur sig en förinspelad Sony BMG-skiva a' la' Marie "varför sökte inte hon i år igen" Picasso? Neee. Jag vill mysa med Lars varje fredag i höst...det får går som det vill.

Nu när Tobey Maguire och Sam Raimi säkrats för ytterligare två Spiderman-filmer (som ska spelas in i en följd a' la Lord of the Rings) så verkar Kirsten Dunst också vara villig att hoppa på samma tåg.

Före Serena, Blake, Dan, Nate och Chuck hade vi ju Seth, Marissa, Taylor, summer – och Ryan! Minns ni Benjamin McKenzie? Om inte så kanske ni kommer börja göra det när NYPD drar igång på NBC nångång midseason – en ny dramaserie som följer ett gäng poliser i Los Angeles och som NBC tänkt skall ersätta Cityakuten när den läggs ned i vår.

Det verkar som om de flesta där ute i cyberspace är överrens om att tjejen som "The two J:s" syftade på när de i en intervju sa att vinnaren av höstens Americas Next Top Model var given från början är Elina (min favorit – hurra!). Det ryktas också att Lauren Brie går långt (men är lite trist) och att Clark skärper till sig när något hon gjort innan programmet kommer upp till ytan...

Jag har ingen aning om vad storyn bakom är – men här är ett av de hetaste skvallerfotografierna från Gossip Girl-världen just nu: Little Jenny kysser Nate!

Sylvester Stallone är för tillfället på besök i Bulgarien och letar inspelningsplatser till den femte Rambo-filmen. Jo. På riktigt.

Grey's Anatomy startade starkt enligt min mening förra veckan med sitt tvåtimmarsavsnitt – men den här veckan blir det ingen fortsättning. De flesta amerikanska kanaler sänder nämligen inga serier på torsdag, utan ägnar sig åt debatten mellan vicepresidentkandidaterna Biden och Palin istället.

Börjar förresten inte Leonardo DiCaprio se mer och mer ut som Brad Pitt?

Jag hoppas ni passar på att njuta av att se Project Runway den här säsongen – för det kan bli den sista på väldigt, väldigt länge. Nya kanalen Lifetime har nämligen stoppats av domstol att ta över serien (NBC Universal/Bravo stämde The Weinstein Co när de inte fick chansen att förlänga kontrakten på serien innan de sålde den till Lifestime i våras) inför överskådlig framtid, och ingen vet huruvida detta innebär att Bravo skulle kunna göra ytterligare en säsong (och i så fall förmodligen utan Nina Garcia som ju bytt jobb just för att kunna byta kanal) under tiden. One day your in and the next day...you're gone.

Christina Agulieras nya promobilder ser mer och mer ut som om de hör hemma i filmen Barbarella.

Jag tyckte det var ganska skönt att slippa Andrea Bowens Julie i säsongspremiäravsnittet av Desperate Housewives, men säg den lycka som varar för evigt. Bowen kommer nämligen komma tillbaka till serien en bit in i säsongen, och ryktesvis ha med sig en pojkvän som får mamma Susan att sätta i halsen. Eller snubbla över ett bord. Eller nåt.

Kenneth Branagh uppges vara aktuell för att regissera seriehjältefilmen om Thor.

Mera Gossip Girl-hånglande. Vad är detta? Är Blake Lively otrogen mot Penn Badgley mitt på ljusa dagen? Nope, det är bara hennes rollfigur Serena som hånglar loss med sitt nya loveinterest spelad av John Patrik Amedori på Times Square i NYC.

Som det ser ut nu kommer vi sommaren 2011 (ja okej...det är en bit bort...men närmare än OS i London) få se premiärer på bio av Pirates of the Caribbean 4, Harry Potter and the Deathly Hallows II, Spider-Man 4, Cars 2 och Nolans tredje Batman-film! Crowded summer, anyone?

En av de sämsta piloter/sitcoms jag någonsin sett – Do Not Disturb – har lagts ned efter bara tre sända avsnitt i USA, och innan jag ens hann dissa den ordentligt här i bloggen.

Snacka om bra casting; Little Britains Matt Lucas har fått rollen som Tweedle-Dee och Tweedle-Dum i Tim Burtons Alice i Underlandet! Här hittar ni förresten massa bilder från den inspelningen. Mars 2010 blir det premiär.

Det här är väl en söt bild från Gus van Sant filmen MilkJames Franco och Sean Penn? Fast jag trodde den handlade om Harvey Milk - inte Tomas DiLeva?

Kim Kardashian fick lite oväntat lämna USAs Dancing with the Stars i veckan. Programmet hjälpte för övrigt ABC att gå som vinnande kanal ur "premiere week" förra veckan, där Grey's Anatomy (trots 18% färre tittare än på premiären ifjol) var den andra stora bidragande orsaken.

James Cameron har berättat att han inte ens sett manuset för nya Terminator-filmen, och att den "välsignelse" från honom som producenterna pratat om är helt fabricerad.

CSI:New Yorks hundrade avsnitt (som dyker upp i höst) kommer bli något alldeles extra. Avsnittet kretsar kring en seriemördare som mördar människor med samma namn som Gary Sinises karaktär (Mac Taylor), och de som dyker upp som offer är bland annat Chris Daughtry, Rumer Willis, Nelly, Julia Ormond och Scott Wolf.

Gossip Girl-fans ska nog förresten köpa månadens nummer av Details. Intevjun med the Gossip Guys verkar nämligen jäkligt kul.

Thomas Dekker – killen som inte ville spela bög i heroes och därför fick huvudrollen i terminator-TVserien - är påtänkt för en av huvudrollerna i nyinspelningen av musikalen/filmen Fame, som just nu förbereds under överinseende av regissören Kevin Tancharoen. Filmen kommer ha premiär om exakt ett år, och förutom Dekkers karaktär – en arbetarklasskille med skådespelareambitioner – kommer vi träffa en salsa musiker, en slam poet och en aspirerande filmskapare. Very 2000ish.

det var nog det. Eller vänta! Lily Tomlin kommer dyka upp på Wisteria Lane och spela Mrs McCluskeys syster. Har jag sagt det innan? Nåväl. Så. Det var allt.

11 kommentarer:

Aronson sa...

Eftersom det här verkar vara det enda inlägg där du nämner gårdagens Idol, får det väl bli här jag kommenterar det också.

För fy farao vad dåligt det var. Juryn var urusel (liksom i förrgår) - de verkar stressade eller nåt. I vilket fall känns de mesiga och alltför kortfattade och ryggradslösa.

Men framför allt var sångarna inte bra alls. Dåliga låtval, mesiga uppträdanden och utan engagemang. Hoppas verkligen att det var premiärnervositet och att det blir bättre nästa gång.

Oswald sa...

Jag tror det mesta Idol-snacket kommer hamna i Schlagerbloggen, men eftersom jag inte skrivit nåt där heller idag - men väl igår, då vi dissade de mesiga snubbarna redan innan tävlingen - så kan vi ta det här:

Lars var den enda stjärnan bland grabbarna innan - och han är den enda som framstår som en stjärna efteråt.

Kvalen är alltid trista, men i år är det en märkligt jämn, ljummen nivå på allting, vilket kanske ger artister som inte sjunger falskt - men det blir sjukt tråkig TV.

Tjejerna är överlag LÅNGT intressantare än killarna, och du gillar ju åtminstone barnet. Jag HATAR sådana där påklistrade rockposer som någon sett andra göra på TV. SKOLDISCO! Usch. Och han lär väl bli minst trea eftersom han ser ut som elva och folk gillar barn. Men FAN vad illa han sjunger.

Juryn tycker jag däremot är okej. De ser inte hur ljummet det är för att de är nya och stolta över de de plockat ut - dessutom har de inte TV-vana nog att glänsa och formulera sig i direktsändning. Det är ju väldigt tydligt.
Men jag tycker fortfarande de är ganska sköna i sin snällhet. Var ganska trött på alla sågningar för sakens skull ifjol, och nu när det bara är kval så är det väl trevligare att inte döda någon stackare verbalt som får vara med en enda kväll i TV och sjunga 90 sekunder.

Framöver hoppas jag dock de blir varmare i kläderna.

Men, men.
Som det är nu är mina favoriter Lars...ingenting....ingenting....Anna, Alice, LouLou och Yasmine.

Aronson sa...

De borde varit varma i kläderna redan nu. Sånt borde TV4 tränat dem i. Oproffsigt.

Jag gillar barnet. Därmed inte sagt att jag tycker att han ska vinna, för det tycker jag inte.

Mina favoriter hoppas jag utkristalliseras under veckan. Men än så länge hittar jag inte nån som är så där extra. Men du har rätt i att tjejerna är betydligt mer intressanta än killarna...

Oswald sa...

Det är svårt att träna direktsänd TV, hur mycket man än försöker.
I en värld där i stort sett allting klipps och fixas till innan det syns och hörs är det en konst.
Den gamla juryn var ju precis likadan.

Barnet är ONT på alla områden.
Ingen röst, ser fånig ut och känns lika irriterande som en myggsvärm.

Anonym sa...

En grej som egentligen inte har med det här inlägget att göra, men en sak jag undrat över: Var ser du alla tv-serier någonstans, ngn spec sida? Följer med vissa av serierna du nämner i bloggen, men då på svensk tv. Känner nu att jag vill följa med enligt när du skriver om dem/ när de sänds i USA. Var ser du alltså dessa?

Oswald sa...

Det finns en massa bra sajter där ute i cyberspace där du kan hitta och streama TV.

Mycket går dessutom att köpa om du har tillgång till amerikanska iTunes.

Leta och du skall finna!

Anonym sa...

Är det bara jag som undrar hur flera av Idoldeltagarna väljer sina låtar? Låtvalen känns jäkligt mossiga i år. Får de välja fritt eller har TV4 plockat fram ett gäng de får välja mellan. Jag tror knappt att en del av dem var födda när låtarna var poppis. Vi ska väl vara glada att ingen har sjungit Lisa Nilssons Varje gång jag ser dig...än! : )

Oswald sa...

Jag antar att de får en lista med låtar - och att alla låtarna ligger hos Sony BMG.

Hur många låtar som finns att välja på vet jag däremot inte...

Att två personer ikväll skall sjunga en låt av Jennifer Hudson - vars debutskiva kom typ förra månaden - stärker lite den teorin.

"Idag har ni de här tio artisternas låtar att välja på"

Anonym sa...

Kan va så! Blir lite förvånad när de sjunger karaokefavoriter från 1980-talet.
Jag har inte ens fattat hur det går till, hur många som blir kvar i slutändan? Det är ju bara en som försvinner åt gången. Är det inte typ 20 stycken.

Oswald sa...

Åtta killar i går (-1) och åtta tjejer i måndags (-1) = borde bli ungefär exakt fjorton kvar just nu och tretton efter ikväll. :)

På fredag är de sex tjejer och sex killar kvar. Då antar jag att alla sjunger "som en vanlig Idol-fredag" och så försvinner den sista.

Sen är det de elva kvar som det brukar vara när de "riktiga" veckofinalerna drar igång.

Det är exakt samma procedur som ifjol - förutom att då direktkvalificerade sig två personer på måndagen och tisdagen.

Anonym sa...

What Exactly is a Costco?Costco Warehouse is a membership-only retail warehouse selling bulk product primarily to small businesses, large families, and anyone else with an of storage space. [url=http://www.vanessasac.com]Sac vanessa bruno[/url] In the 1960s, the game company CO-5 marketed a variant called Gooses Wild.. Buy/Sell shops buy merchandise and give borrowers the option to buy it back after 30 days. Synthroid world, Synthroid dosage symptoms.
Both George W Bush and Barack Obama were willingconspirators in the massive swindle of over $12.5 trillion from theAmerican taxpayers. [url=http://www.icanadagooseca.com]canada goose jackets[/url] Perhaps dressing this gang in abstractly painted tulips was Cox form of sweet, stylish revenge.. [url=http://officialcanadagoosesoutlet.ca]canada goose[/url]
[url=http://flyballbags.com]canada goose jacket[/url] How does this apply to pulse and glide? Pulse and glide is a technique where you accelerate moderately to an upper target speed such as 45 MPH, then lay off the accelerator and glide down to a target speed such as 35 MPH, possibly putting the car in neutral during the glide to minimze fuel use. [url=http://www.onlinebeatsbydreoutlet.com]beats dre pro detox fake review[/url]