14 oktober 2008

Eftermiddagsfunderingar

Imorgon blir det riktiga kortisar, men här är lite saker jag bara kände att jag behövde få ur mig:

♠ För min del gör det inget om Stjärnor på Is tappar tittare så länge det fortsätter gå och vara hur-kul-som-helst att se på med massa vin och ett gäng polare varje lördag. Alla kan ju inte dela vår fantastiska smak för kitch.

♠ Det ryktas att Estrella tagit tillbaka vinägerchipsen i sitt sortiment! Var? VAR? Har ni sett dem så rapportera hit genast (eller ännu hellre: bjud mig på en påse)!

♠ Jobbar ni också på arbetsplatser där folk fortfarande sickiar "roliga mail"? Det gör jag. Här är ett i dagens skörd.

























♠ Kan vi bara sluta med sådant HÄR nonsens. Carola är varken Lena Philipsson eller Charlotte Perrelli. Carola kunde inte ens minnas texten till Evighet när hon skulle sjunga den på efterfesten i Västerås förra året, än mindre improvisera fram en räddning om Måns Zelmerlöw skulle halka av scenen. Robin är fortfarande min gissning. Eller Kyle/Lantz.

♠ Efter Kronprinsessan och Kungamordetkommer alltså nu Drottningoffret - fortsättningen på Sveriges eget Vita Huset basert på böcker av Hanne-Vibeke Holst. Denna gången står Suzanne Reuters karaktär i centrum.

♠ Jag är 100%igt säker på att Nordman inte är "artisten" (alla vet väl vem det är by the way?) men kanske kan de göra den här nya låten i duett?

♠ Här är ett annat "roligt mail" i dagens skörd.

























♠ Idol-Lars tops-historia är min värsta mardröm varje gång jag tar i en tops. Tops, förresten...heter det inte Topz? Typ som Post-It.

♠ 16:30! Då avslöjas vilka 28 bidrag den hemliga juryn valt ut till Melodifestivalen 2009 (och det mer praktiska startskottet för Schlagerprofilerna-bloggen avlossas). För my fellow nerds går det att följa på SVT.se. Låtarna alltså. Inte bloggstarten.

Jag kan också avslöja två artister jag är ganska säker på INTE kommer dyka upp i artistspekulationslistan strax efteråt: Johnsson & Häggkvist.

8 kommentarer:

Aronson sa...

Länken till Idol-Lars funkade inte. Vad handlade den om?

I övrigt verkar det inte vara någon som såg den norska dokumentären Daddy's love i går. Inte du heller? Den var jättebra. Aronson satt med några tårar på kinderna efteråt...

Oswald sa...

Skumt. Den funkar här hos mig! :( Finns på Aftonbladet annars.

Jag ser ju aldrig TV på TV...mer än MF, Idol och Stjärnor på Is (=program att dricka alkohol med vänner till) typ. Så jag missar sådant, tyvärr.

Aronson sa...

Oj, nu funkar länken igen. Det måste varit något tillfälligt. Men jag håller med. Jag är alltid livrädd när jag rensar öronen...

Dokumentären handlar om en norsk bög som vill ha barn så han skaffar en surrogatmamma i USA. Tyvärr verkar den inte finnas på SVT Play...

Anonym sa...

Smaskade gott på chipsen i helgen så de finns i Götets butiker!

Oswald sa...

ORÄTTVIS!
Jag var ju också i Göteborg, men hittade dem ingenstans...
...och här i Stockholm har de ryktats finnas på DagLivs, men jag har inte hunnit dit.

Anonym sa...

Borde finnas i dem flesta ica butiker.. // Jonas (Jag vet en grej om estrella MEN jag vet inte om man får säga det?)

Anonym sa...

Här finns en hel rad med butiker där dom säljer det, ibland är hiphoparna bra att ha :)

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/blandat/592421/1.aspx

Anonym sa...

Grovriven småfoting...mohahahaha... fy fan!