23 september 2008

Ny skiva med Kent!

Jag vet inte om skivomslaget känns jättelyckat just idag kanske, men ett albumsläpp från Kent piggar i alla fall alltid upp mig - även om vi inte pratar om en uppföljare till Tillbaka till samtiden utan om gruppens första samlingsbox.

























Nu är det dock inte ett vanligt Greatest Hits-album som vi pratar om här; Box 1991-2008 (sicket typiskt Kent-namn) som kommer den 29e oktober innehåller istället alla Kents album plus 26 olika bonusspår från åren 1991-2008. 15 av spåren är tidigare outgivna (inklusive live-versionen av Håll ditt huvud högt inspelad i Eskilstuna sommaren 2008) och totalt blir det 133 spår. Dessutom medföljer en 96-sidig bok med intervju av Jan Gradvall, privata bilder, turnéhistorik och låttexter.

Själv har jag ju redan precis allt som Kent har släppt, men får väl hoppas att allting (speciellt nya låten som jag minns som riktigt, riktigt bra) släpps digitalt någonstans så jag kan fylla på med de 15 tidigare outgivna låtarna också.

1 kommentar:

Anonym sa...

dom 15 tidigare outgivna låtarna har man också :)