06 juni 2008

Nationaldagsbakis

I sann svensk anda så festar man såklart på kvällen innan röd dag (så man kan vara bakis då) vilket alltså gör att vi numera firar vår nationaldag på samma dag som Danmark.

Nåväl, eftersom nationalismen ändå kommer frodas här på bloggen (hoppas jag) under EM och OS - och kanske framförallt på midsommar om vädret är bra...då är jag som stoltast svensk - så nöjer jag mig med att idag konstatera att Sverige är bra, gårdagen innehöll mera alkohol än Kikki Danielsson på kräftskiva och visa det svenskaste klippet jag hittade på tuben.

Carola, flaggor och nationalsången. Made in Sweden extravaganza.



Andra bra svenska grejer: IKEA, Melodifestivalen, jordgubbar, Öland, Stockholm, Kent, knäckebröd, saltlakrits, ljusa nätter och Balder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå! Carola?

Eeeewwww.

I övrigt har jag inget att klaga på. I dag börjar EM!

=D

Daniel sa...

Kikki drinkar och Heliga Carola dagen efter - perfekt kombination!

Anonym sa...

Bra musik bakgrund, men varför sjöng hon,det eller vad det nu var som stog och omade sig!