28 maj 2008

Grattis Kylie!

Om fjorton dagar exakt står hon på scenen i Globen och förväntningarna på min andra Kyliekonsert någonsin är stora, eftersom den förra kan vara den bästa konsert jag varit på i hela mitt liv.



















Idag passar miss Minogue dock på att fylla fyrtio, och som en liten hyllning/celebration (och samtidigt en första uppladdning för konserten) så presenterar jag här 40 av hennes bästa låtar i grupper om tio (endast rankade enligt bokstavsordning inom varje grupp). Självklart med klickbara länkar rakt in i YouTube och Kylie Video Heaven. Grattis!

Plats 40-31

Especially for You
German Bold Italic
Got to Be Certain
I Should Be So Lucky
Keep on Pumpin' It
Red Blooded Woman
Sweet Music
Word Is Out
Wouldn't Change a Thing
Wow





Plats 30-21

Butterfly
Fever
Hand on Your Heart
In My Arms
Kids
Never Too Late
Sensitized
Slow
Some Kind of Bliss
Turn It into Love


Plats 20-11

Come into My World
Like a Drug
Love at First Sight
In Denial
In Your Eyes
Shocked
Spinning Around
Step Back in Time
Where the Wild Roses Grow
White Diamond




Topp tio!

Better the Devil You Know
Breathe
Can't Get You Out of My Head
Confide in Me
I Believe In You
Light Years
On a Night Like This
The One
What Do I Have to Do?
Your Disco Needs You


Och så avslutar vi med ett av mina största Kylieögonblick någonsin (bortsett från konserten då, och när min bästa polare (som avskyr Kylie) gav mig en egengjord skiva med Kylierariteter i födelsedags present. Möjligen en av de finaste presenter jag fått någonsin).

I alla fall. I nearly cried in front of the TV när jag såg detta 2000.
Å jepp, jag är PRECIS SÅ homo ibland.

4 kommentarer:

SB sa...

Jaså. Här är min lista. Varje tio-klump är utan inbördes ordning:)

40-31
Come into My World
Like a Drug
Some Kind of Bliss
Breathe
Light Years
What Do I Have to Do?
I Should Be So Lucky
Giving you up
Like a drug
Chocolate
30-21
Especially for You
Red Blooded Woman
Spinning Around
Step Back in Time
Where the Wild Roses Grow
Wouldn't Change a Thing
White Diamond
Got to Be Certain
Je ne sais pas Pourquai
Give me Just a Little More Time
20-11
Put Yourself in my Place
If you were with me now
Hand on Your Heart
I Believe In You
In Your Eyes
Shocked
What Kind of Fool
Turn it Into Love
Tears on my Pillow
Love at First Sight
10-1
Better the Devil You Know
Can't Get You Out of My Head
Confide in Me
On a Night Like This
The One
Your Disco Needs You
Turn It into Love
Please Stay
Never Too Late
Slow

eurofivestar sa...

MINOGUE

M-I-N-O-G-U-E!

;-)

Oswald sa...

WhatEVEEEEEEEEEEER. :P

Nina sa...

Åh Kylie!!!
Jag längtar verkligen till konserten. Fatta vilken gammal barndomsdröm som går i uppfyllelse. Kommer bli samma känsla som när jag stod på "Ramsay Street" i Melbourne! :) Har sett henne i London en gång iofs men inte på scen.
LÄNGTAR!