17 mars 2008

Läget Just Nu - Vecka 0812




Melodifestivalen 2008 (Finalen/Hela Tjottaballongen) 6v
En del av mig har så svårt att förstå att det är över att det gränsar till förnekelse... Ska jag verkligen inte gå på två-tre fester i veckan, jobba i pressrum (och äta förmycket chips och korv) och hänga med alla dessa fantastiska människor mer? Sjukt kul har det i alla fall varit, och även om min favorit "bara" kom trea som vanligt så är jag helt tillfreds med att skicka Charlotte och Hero till Serbien. Själva TV-programmet kändes lite, lite tröttare i mina ögon än vad det var ifjol - men låtarna kan ha varit de bästa någonsin i en final i Melodifestivalens historia. Att få vara en liten, liten del av det var helt grymt och ett SJUKT STORT TACK till Ronny och Edward (framförallt), men även till
Tobbe, Kris, Alexander, Caracola, Sibel, Linda, Ola, kex-Lars, Face-84, AB-Markus, Frida&Headline, Henke von Z och alla andra som gjort den här resan så galet rolig och till ett minnet för livet. Jag vill se ALLA där nästa år också. (Och ja, det gäller Alexander också!)
Dessutom var det ju en trevlig tillställning hemma hos R med Scene It och tacos och champagne under själva finaltittandet också, som bör premieras här...plus den fantastiskt skojiga efterfesten(schyst kombo) med Limbodans, hemlig bar med fria snapsar och discodans hela natten såklart.
Klargul Tigerskjorta & G*Star Chinos Ny
Visst är det sjukt kul när man hittar ett klädesplagg vad det än må vara som får en att känna sig sjukt snygg för en gångs skull. Min Melodifestivalefterfestoutfit var precis en sådan. I loved me!
Käka på Vapiano Ny
Tre gånger på samma vecka blev facit för hur mycket mat jag satte i mig på världens senaste tillskott av Vapianoreastauranger - den på Sturegatan i Stockholm. God mat, bra priser och suveränt läge är ett svårslaget koncept, och toppar man det då med Vapianos amerikanska "få ett plastkort och beställ vad du vill och titta på när vi lagar vid olika stationer" så är man i hamn i min värld. Rekommenderas varmt för dig med liten plånbok som ändå vill käka gott ute.
"The Bells Of Freedom" - Årets Pride-låt m BWO Ny
Ligger en bra bit ifrån popdiscon i Lay Your Love on Me (och även i från suveräna kommande singeln Gomenasai) men lyckas bättre med sin uppgift än något Pridetema jag hört sedan jag började förstå att sådana fanns. Okej, att ge mig en ny BWO-låt som Pridelåt må vara ungefär som att ge en bulimiker en liter Ben & Jerrys och en hink...men! Det här är inget bajsnödigt försök att skriva något "som låter gay" eller nån gammal cover översatt till Svenska...det här är en hymn som känns som ett tre och en halv minuter långt komprimerat Pridetåg. Det är sommar-Stockholm, sol, alkohol och 1000-tals bögar och flator i en park. Det är Temple of Love minus schlageruppbyggnaden. Man ser liksom Martin skrida fram i Jesusklänning med lockarna utsläppta samlandes färgglada transor och stekheta läderbjörnar längs söders gator eller sig själv hoppandes på ett lastbilsflak med småtjocka flator som har brösten frisläppta och en alkoläsk. Ge mig sommar NU!
Mobilt 3Bredband 2v
Jag är redan så extremt beroende av att kunna vara online överallt alltid att jag inte kan fatta vad jag gjorde för två veckor sedan när jag inte hade det här modemet. Dessutom fungerar det så bra att det nästan känns som om jag måste blivit lurad på något sätt för så här bra kan det väl inte vara?
Schlagerartistfest på Undici. Ny
Precis som förra året blev den här semihemliga förfesten på finalveckan en av höjdpunkterna sedan hysteriskt festande tills man knappt minns hur man kom hem. Roligt!
"Barcelona" - Ännu en ny låt m BWO Ny
BWO har nog aldrig låtit mera som Pet Shop Boys (men då snackar vi inte Go West, utan tidiga Boys som Paninaro) men här finns även en liten blinkning till Depeche I Just Can't Get Enough. En grower! Bard & Co verkar vara inne i ett stim just nu, och så länge de håller sig långt borta från svensktoppsballaderna så är jag den förste att fylla iPoden med nya BWO-låtar.
"Worrying Kind" - Schlagercover m Maia Hirasawa Ny
Äntligen en liten revanch för förra årets Melodifestivalvinnare (som kanske kan få slut på "det är ingen riktigt låt"-snacket) och äntligen ett större publikt genombrott för favoriten Maia. För er som upptäckte henne först i lördags - kasta er genast över hennes senaste skiva. Riktigt skön.
"Something Good '08 (Radio Edit)" - Danslåt m Utah Saints Ny
Ett låttips från Johan som spelas oväntat mycket i min iPod nu när "den stora schlageravvänjningen" har tagit sin början.
"Skins Säsong 2" - Brittisk Ungdomsfavorit 4v
Tillsammans med Smack the Pony på TV4 Komedi absolut bäst på TV just nu!




Caracola på 90's
Nä, det var absolut inget fel på tjejerna. Tvärtom. Att se dem köra Mango Nights och Smiling in Love i tighta svarta fodral inför ett hundratal hormonstinna tonårspojkar bekräftade bara mina åsikter om att de här brudarna är på väg mot något stort. Problemet låg i själva klubben. Hjorder av drängfulla småkids är helt enkelt inte min grej...och då får musiken och intentionen med klubben vara hur bra som helst. Sorry Anders, men det krävs nog ytterligare uppträdanden från Caracola om jag ska pallra mig dit igen...





Efter-Schlager-Depression
Musiken lever kvar, men konstigt nog känner jag att det är den jag mest skulle kunna klara mig utan. Nä, det är själva bubblan jag saknar. Folket. Jag förstår att de flesta tycker det är urtöntigt...men jag känner mig helt tom och saknar den där världen en jäkla massa just nu! Nästa torsdag är liksom bara en vanlig torsdag...inga repetitioner med schlagerquizar och efterföljande stadsfest. Konstigt!
"The Return of Jezebel James" - Ny TV-serie på Fox
Någonstans känner jag att det finns en bra idé i botten hos Gilmore Girls skapare Amy Sherman-Palladino, när hennes nya serie om de två omaka systrarna som blir sambos så den ene kan föda fram den andres barn nu äntligen fått premiär...men någonstans har något gått helt fel. Kanske är det de helt meningslösa pålagda sitcomskratten som inte passar serien alls? Eller kanske är det bara tyvärr så att Parker Posey känns helt galet fel och överspelad i huvudrollen. Jag hittar ingen sympati med hennes karaktär någonstans...och då hjälper det inte att Lauren Ambrose är lika lysande som i Six feet Under som systern. Trist!
Linus på Linjen
Jag får fortfarande panik varje gång han dyker upp på TV4 Komedi. Det är så fruktansvärt, jäkla dåligt och påfrestande att jag blir vansinnig.
Supersmutsig Lägenhet
Jag behöver snart få hit de där två tanterna på TV4 så de kan ta bakterieprover.
Brinnande Sänglampor
Man blir något förvånad när av/på-knappen till ens sänglampa plötsligt exploderar och börjar brinna. För att inte tala om att man blir lite lätt nervös...
Sjuka kollegor
Att ta en persons extrajobb har funkat okej. När det blev ytterligare en så blev det värre. Lägg sen till ytterligare två personers jobb på det och ni inser varför den här listan kommer upp nu, och varför jag istället för att sova strax ska jobba en liten stund...

Ungefär så just nu.

1 kommentar:

Being Blogged sa...

Äntligen fick jag se bilderna i inlägget oxå - brukar filtreras bort ibland.
Sjukt snygg skjorta!
Blev ju verkligen hur-bra-som-helst!
Me like!