28 december 2007

Popplistan!

Dags att sammanfatta Popplistan 2007 - något som inte ska förväxlas med musikåret 2007.

Sanningen är ju den att jag började föra statistik över vilka låtar jag lyssnat på först när jag köpte min iPod Nano i början på april, vilket gör att ett helt kvartal (av mestadels schlagerlåtar) faller bort. Till exempel vet jag att Värsta Schlagern med Markoolio & Bengtzing och Regina Lunds Rainbow Star hade tillräckligt med lyssningar för att ha hamnat topp fem på den här årslistan!

Eftersom jag inte har den gamla iPoden här i Göteborg så har jag dock valt att helt sonika komplett ignoera alla dessa förmodade schlagers, Mikalåtar och gamla rester från 2006 och helt gå på de hårda fakta jag kan utläsa i iTunes framför mig just nu och resultatet ser ni här.

På nyårsafton kan ni se en mera genomarbetad sammanställning av mitt år och då avslöjar jag bland annat vad som är min Årets Låt 2007. En ledtråd: Den finns inte med på topp 100-listan här nedan, utan hamnade först på plats 147 totalt!

Men här är i alla fall Popplistans första topp 100!

1. Pacific! - Hot Lips
2. Kylie Minogue - The One
3. Kent - Ingenting
4. The Killers - Read My Mind (Pet Shop Boys Radio Edit)
5. Sugababes - About You Now
6. Rihanna - Don't Stop the Music
7. Marija Serifovic - Molitva
8. Danny - Play It for the Girls
9. Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai
10. Paul Sahlin & Anne Kihlström - Ung & Evig
11. BWO - We Should Be Dancing
12. Magnus Carlsson - Waves of Love
13. The Ark - The Worrying Kind
14. Girls Aloud - Sexy No No No...
15. Lucky Twice - Lucky
16. Laakso feat. Peter Jöback - Italy vs Helsinki
17. The Ark - Little Dysfunk You
18. Kylie Minogue - Like a Drug
19. Serebro - Song #1
20. Kent - Colombus
21. Kylie Minogue - In My Arms
22. Britney Spears - Gimme More
23. Kylie Minogue - Wow
24. Freemasons feat. Bailey Tzuke - Uninvited
25. BWO - Give Me the Night
26. Girls Aloud - Call the Shots
27. Kylie Minogue - 2 Hearts
28. Rihanna - Breakin' Dishes
29. The Sheilas - (I'm So) Happy Happy (You're Mine)
30. Nikki Blonsky - Good Morning Baltimore
31. Take That - We Love To Entertain You
32. Mutya Buena [Feat. Groove Armada] - Song 4 Mutya (Out of Control)
33. BWO - Let it Rain
34. Måns Zelmerlöw - Miss America
35. Timbaland Feat. One Republic - Apologize
36. Peter Jöback - Stockholm i Natt
37. The Ark - Prayer for the Weekend
38. Sambassadeur - Subtle Changes
39. Danny & Therese - If Only You
40. Seal - Amazing
41. The Ark - All I Want Is You
42. Rihanna - Umbrella
43. Scott Simons - Umbrella
44. Take That - Rule the World
45. Leona Lewis - Bleeding Love
46. Mark Ronson - Stop Me
47. Aly & AJ - Potential Breakup Song
48. Shirley Bassey - Get the Party Started
>49. Sahara Hotnights - Visit to Vienna
50. Britney Spears - Heaven on Earth

51. Peter Jöback & Säkert! - Han är med Mig Nu
52. Tommy Seebach - Disco Tango
53. Kylie Minogue - Sensitized
54. Kylie Minogue - Magnetic Electric
55. Shayne Ward - If That's OK With You
56. Pacific! - Sunset Blvd
57. Girls Aloud - Girl Overboard
58. Måns Zelmerlöw - Brother Oh Brother
59. Sean Kingston - Beautiful Girls
60. Markoolio Vs Tilde Fröling - Emma, Emma
61. Måns Zelmerlöw - Dreaming
62. Belle Lawrence - With Every Heartbeat (Almighty 7" Anthem Mix)
63. Mutya Buena - Real Girl
64. Dana International - Love Boy
65. BWO - Last flight to San Francisco
66. Tajci - Hajde Da Ludujemo
67. Mutya Buena - B Boy Baby
68. Dannii vs. Jason Nevins - Touch Me Like That
69. Günther & The Sunshine Girls - Sun Trip (Summer Holiday)
70. M.I.A - Paper Planes
71. Enrique Iglesias - Do You Know [The Ping Pong Song]
72. Kent - Berlin
73. Peter Jöback - Snön Föll
74. Lucky Twice - No Friend of Mine
75. Hanna - Leave Me Alone
76. The Tough Alliance - First Class Riot
77. Helena Josefsson - Where Does the Unused Love Go?
78. Rihanna - Shut Up And Drive
79. BWO - Save My Pride
80. The Attic - Remember Tomorrow
81. Erasure - I Could Fall In Love With You
82. Mika - Grace Kelly
83. Maia Hirasawa - Gothenburg
84. BWO - Gomenasai
85. Günther & the Sunshine Girls - Like Fire Tonight (Extravagant Fire Mix)
86. Kylie Minogue - Fall For You
87. Snow Patrol - Chasing Cars
88. Rebeka Dremelj - Ribica
89. Feist - 1,2,3,4
90. Mika - Love Today
91. Leona Lewis - Love Today
92. Britney Spears - Piece of Me
93. Kent - Min Värld
94. D'Nash - I Love You Mi Vida
95. Helena Josefsson - By Your Side
96. Mat Kearney - Breathe In Breathe Out
97. The Honeydrips - (Lack Of) Love Will Tear Us Apart
98. Måns Zelmerlöw - Work of Art (Da Vinci)
99. Lucy Walsh - So Uncool
100. Jannicke Abrahamsen - Rocket Ride

Inga kommentarer: