05 september 2007

Popp eller Poop: Evening Edition

Några snabba flipp/floppar från den här kvällen.

Idol 2007 (this far)
Jag vet inte om det är för att man sett det här fyra gånger redan, eller om det verkligen bara är tråkigt i år... Carina&Carolina tycker jag är över förväntan och juryn är så fruktansvärt mycket bättre i dynamiken utan Clabbe att jag bara vill stå upp och applådera när jag ser dem - men resten? Alltså jag vet att många tycker blåbären är roligast med hela serien och slutar titta sen - men kan inte TV4 ge oss som kommer vara med ända in i mål lite, lite att titta på också? Typ 50-60% blåbär räcker - inte 98%!? Det blir bara trist i längden när den femtioelfte falsksjungaren/förståndshandikappade/mediekåta gör entré. Jo, jag VET att skivbolaget på det här sättet styr vilka vi röstar in i finalen och jag vet att de som plockas vidare oftast handplockats via inskickade videofilmer och demositer innan...men ändå. Kan vi inte få se NÅGRA av de där som bara dyker upp på plats och går vidare till Stockholm och sen faller bort? Bara 5-10 stycken?? Jag lovar att rösta på den där Jimmy Jansson-klonen i program ett (hette han Erik? Emil?) ändå om ni vill! Eller någon av snyggobrudarna med schyssta rattar. Bara jag får se lite talangfulla everyday-people och kan få inbilla mig i någon minut att det är på riktigt...

Sex med Viktor
Jag vet inte riktigt vad det är men sexprogram, men de blir bara så mycket Bullen hur man än gör... hur SVT än försöker med Kobra-klipp och homoprogramledare och asexuella och bröstskymtar och snack med slampor som säger saker som "blöt fitta" så blir det ändå inte...sexigt. Liksom. Det blir mest skol-TV och alla de politiskt korrekta sakerna som man vet att de borde säga. Äsch, jag vet inte. Bra försök. Men jag tror jag kollar på något annat nästa onsdag.

MiaOchKlara
Jag har inte hört så mycket på RollOn, men FF är ett stort fan. Han var därför lite mindre nöjd med det här nya humorprogrammet eftersom han hört det mesta innan, medan jag njöt i fulla drag och de fantastiskt snorkiga butiksbiträdena och frisörskan som var Karlstads Posh. Inga direkta asgarv kanske, men precis lagom skoj för en tisdag 21.30, och tillräckligt fräscht (i alla fall för mig som inte lyssnar på radio då) för att jag absolut ska försöka se de kommande avsnitten också. Och by the way, den där Christoffer Walker-kopian som Klara gjorde var bara för otäckt trist!













Applenyheter
Nä, jag tänke inte sno BBs blogginlägg en kväll till, utan nu får ni helt enkelt hoppa hit och läsa allt om (och kolla på de snygga bilderna på) Apples nya produkter som de presenterade ikväll i hans blogg. Själv nöjer jag mig med att konstatera att jag tycker de här var långt mycket sötare och roligare än vad Johan tyckte, att det givetvis är en sådan här jag ska köpa nästa gång, och dela ut ett nypoppat iPop.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Går Victor på tisdag nästa vecka? Hmmm...

David sa...

Alltså, nu har två gråa kvadrater lagt sig över hela den här postningen.
What's going on here?
Sjuka javascript?
Gråstarr?
Skabb?

Oswald sa...

Rexxie: Hahaha. N� det �r jag som inte vet vilken dag det �r/var. :)

Dexo: Allts� jag fattar inte varf�r det blir s�. :( Jag ser ju n�mligen inget fel och har inte gjort n�got ut�ver det normala (i alla fall h�r i bloggen ;)) s� jag vet inte riktigt hur jag ska fixa till det... Jag vill ju forts�tta kunna sl�nga in YouTube-klipp, liksom.