19 mars 2007

Tre Just Upptäckta Saker...

...som kanske är det slutgiltiga beviset på att jag inte är den ultimata civilingenjören - eller varför skulle jag annars under mitt möte nyss bara med ett halvt öra hänga med på powerpointen och istället fundera över:

A) Varför alla i rummet - utom jag - hade på sig någonting i sådan där trist uttvättad militärgrön ärtfärg, och vart hittar de sådana kläder?

B) När de diskuterade NBAP-feautern tänkte jag bara på MmmmBop och vad som hände med bröderna Hanson och deras comeback.

C) Varför snubben mitt emot mig hade ett gigantiskt sugmärke på halsen som han inte försökte dölja alls.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror Hanson-bröderna kom i målbrottet. Slut på flicksång.

Sörjer du?

Anonym sa...

Hej Oswald!
Rumor has it att du är killen som har koll på aktuell musik. Har du någon idé om var man kan hitta texterna till Mikas skiva?
Berns, blir förmodligen den äldsta i lokalen, 58 år,men honom måste jag bara se. Med ålder följer förmågan att känna igen bra musik. Mika, stor begåvning! Svårt att fatta att killen är så ung med dom texterna, old soul?

Oswald sa...

bobby: Men de gjorde ju en comeback EFTER målbrottet! men vad hände med den??

anonym: Testa att kolla om de finns här!

Anonym sa...

Hej igen Oswald!
Stort tack för tipset om siten med texterna, har just skrivit ut dem!
Obsession, oh yeah, men det är kul.
Visste väl att du var rätt kille att fråga. Vi ses på Berns!

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha! ;D
Jag är likadan. I kursen Nutida konst (Zzzzzzzzz...) pratade vi om funktionalismen och de nya byggnadsmaterialen betong och stål. Vad gjorde jag? Började nynna på första versen av "Dansa i neon"...
Vaddå schlagerskadad?

Oswald sa...

Dansa i Neon - snacka om nutida konst! :D

Men vet du vad det sjuka är...jag är betongcivilingenjör (okej...ingen adekvat akademisk benämning...but you get the point) i grunden!
*hahaha*
Så om du visste hur många betongföreläsningar jag nynnat mig igenom samlade schlagerhits på. :))

Anonym sa...

Hej. Ramlade in efter sökning på just Hanson. De släpper ny skiva i april "The Walk".