09 mars 2007

Nattsudd

Att möta de där två porrbilarna som alltid kör runt här i Stockholm (med reklam för porrklubbar på flaken) kändes sådär på internationella kvinnodagen. De ger mig faktiskt lite illa smak i munnen varje gång (trots att jag inte skulle räkna mig till någon form av aktiv porrmotståndare till vardags) jag ser dem, men kanske lite extra för några timmar sedan.

Roligare då att Linda Hammar blev Årets Kvinna när Aftonbladets läsare fick rösta. Kul med någon som krossat massa fördomar och som verkar vara en genuint snäll och underbar människa. Jag tror på människan, som Tommy skulle ha sjungit.

Annars är min tvättstuga fortfarande översvämmad här så jag inte kan tvätta. Det börjar bli ett ganska stort problem…och förmodligen kommer jag få försöka nödtvätta på söndag hos syrran eller F5 och sedan släpa med mig resten till Göteborg i nästa vecka (drar ned tisdagskväll och stannar till söndag).

Skulle förresten kunna ha varit på fest i stadshuset just nu, men den var så galet tråkig (inte minst efter sjöslaget igår) att vi drog i förtid.

Till sist en liten bild från ett fönster på Odengatan. Jag kanske inte behöver tvätta innan den stora efterfesten i globen på lördag – det verkar ju vara billigt att köpa en alldeles ny outfit här!

1 kommentar:

Kim da Costa sa...

Porrbilarna är verkligen osmakliga.
Men vad vore livet utan lite porr mellan varven. Inte mycket.