25 januari 2007

Bautabussen Kommer till Huvudstaden!

Ungefär när jag lämnade Göteborg för Stockholm för ett år sedan så började de trafikera vägen till mitt jobb med de fantastiska bautabussarna (jag skrev om det i min dåvarande blogg) och idag läste jag i någon av gratistidningarna att nu ska de förmodligen även hamna i huvudstaden. Skoj!
Om inte annat är det både en surrealistisk upplevelse att se den i trafik och att kliva på den (utan att man tänker på att det är en bautabuss) och upptäcka att det är oändligt långt till "längst baki i bussen"-platserna om man vill vara fjortiscool.

Undras hur Götet ska kontra nu förresten? Ytterligare en ledad del?

5 kommentarer:

Aronson sa...

Oj, tänk. Göteborg var före Stockholm i utvecklingen. Det måste väl vara första gången...

;-)

Oswald sa...

Dont't even go there.

Sådana där kommentarer är så fruktansvärt dumma även när de sägs på skämt, eftersom alldeles, alldeles för många människor här uppe verkligen tror att det är så.

Anonym sa...

Båten är bättre snart: samtliga turer kommer från februari att gå direkt till Rosenlund (inte ibland via Lundbystrand) och vidare till Lilla Bommen. Grymt! :)

Anonym sa...

Oj den bussen har jag missat helt, vilka linjer kör den?

Oswald sa...

Tror inte den börjat köra i linjenätet i Stockholm ännu - de testkör den bara.I Göteborg kör den Stombusslinjen 16.