12 oktober 2006

Äntligen!

OK, jag skämtar i rubriken.
Men jag hade faktiskt hört talas om Orhan Pamuk innan idag, så om någon kvällstidning vill fråga mig så är det fritt fram...
Förklaringen är att någon av hans böcker om Istanbul kom ut på svenska (eller nåt...det snackades om den iallafall) samma år som jag skulle åka till Istanbul, och därför noterade jag den då...men jag läste den aldrig.
Synd. Snacka om att man hade haft en pseudokunskap som varit duktigt imponerande idag annars.

Men förlaget som har honom måste jubla nu när det blev en författare som översatts till svenska OCH legat på pockettoppen, och ska jag erkänna en sak?
Jag gick just in på AdLibris och beställde den där Istanbulboken av honom!
Det verkade ju vara en författare som jag verkligen ville läsa, och Istanbul är fortfarande en av de absolut coolaste städer jag varit i.

Inga kommentarer: