06 oktober 2006

Glömd TV-favorit

Med tanke på hur mycket TV jag prtar om här i Bloggen, så är det förvånande att jag så sällan nämner en av mina TV-stunder under veckan: Fredagens Nyhetspanel i SVTs morgon-TV.
Älskar debatterna mellan den gamla sosse-uven Stig Malm och Svenska Dagbladets Maria Abrahamsson, och idag var de dessutom komplementerade av Parlamentets Mikael Tornving (som fick snacka nyheter seriöst för en gångs skull).
Helt klart en liten TV-pärla!
...fast man kommer lite senare till jobbet...

3 kommentarer:

Aronson sa...

Men visst kändes Tornvig lite malplacerad...?

I övrigt håller jag med dig. Abrahamsson lyssnar på ingen och Malm börjar bli väldigt gaggig...

=D

Oswald sa...

Nja, jag gillar dem alltså. Skarpt.
Tycker om dem för att de benhårt håller på sina åsikter och värderingar (även om flera av dem inte delas av undertecknad).
Malm är ju superskön i sin torrhet.

Och jag tyckte faktiskt att Tornvig funkade alldeles utmärkt.
Påläst, saklig - och ständigt påpekande att han följde debatten ur en vanlig medborgares perspektiv.

Love them!

Aronson sa...

Missförstå mig inte, jag gillar också Malm och Abrahamsson. Av samma anledning som du...