12 oktober 2006

Det Bästa Schlagerryktet Hittills!

Om det finns något rykte här i världen som skulle kunna få mig i ultimat extas så är det väl det här om SCissor Sisters medverkan i UK ifrån Melodifestival/Eurovision-sajten esctoday.com:

Weekly newsletter 'Popbitch' have caused a stir by announcing that the Scissor Sisters have been invited to write the United Kingdom's 2007 Eurovision Song Contest entry. The band have just slipped from four weeks at the number one spot on the UK top 40, and are now in an elite club of artists to hold number one in the singles and album charts respectively.
The comment on Popbitch reads: "Eurovision fans are in a froth over the rumours that Scissor Sisters have been approached to write UK's entry for Eurovision 07."

Esctoday immediately contacted the BBC for an official comment to find out if there is any truth in this story, which will be of huge interest to British Eurovision Song Contest fans. We have learnt that at this stage, no-one has been approached to write an entry for the 2007 United Kingdom national selection process.
We asked Kevin Bishop of the BBC Entertainment Department if the rumours were true. He told us "No-one has yet been approached. We're not sure of the exact formula for next year yet".
We also asked about Ace of Base and whether they would be involved. We were told 'We've talked to them before. They would certainly be of interest and we would definitely talk to them".


Tyvärr kommer det väl aldrig bli mera än ett rykte, men ändå.
Det var det bästa ryktet hittills iallafall.

Förresten; varför mumlar Ace of Base i alla tidningar att de bara kan tänka sig ställa upp i Melodifestivalen "om de får en bra låt"?
Sedan när slutade de skriva själva?
Och om de kunde något, var det inte just att skriva låtar?
Vad är meningen med en Ace of Base-comeback om de ska sjunga Tomas G:son låtar - och i grabbarnas fall: bara stå med armarna i kors och se dumma ut som de brukade göra på nittiotalet?

5 kommentarer:

Freds sa...

Detta skrev jag om 1 minut före dig i MIN blogg.

Oswald sa...

Okej...
Får jag inte skriva om det då?
Eller vart låg relevansen?
Med tanke på att mitt inlägg var något längre så lär jag börjat skriva mitt före dig.
:P
*hahaha*

Mitt bredband låg nere igår så det är för övrigt ett under att jag fick ut något alls.
Blir vansinnig på UPC.
I jämförelse var Bredbandsbolaget en dröm.

Freds sa...

Bredbandsbolaget är klart bäst. Jag har dom hemma.
Kan även välja Com Hem men de är dyrare och har sämre hastighet (även på deras värstingerbjudande, bara 8 Mbit).

Relevansen var väl att min blogg är att räkna med. Ha ha ha! Men snälla du, du skrev väl inte så mycket? Du kopierade ju. :)

Oswald sa...

Tja, jag läste det ju på QX när det dök upp där...och sen kraschade bredbandet.
Då tänkte jag först att jag inte hade så mycket att säga om det och jag ville inte bara länka som du gjorde...men sen retade jag upp mig på Ace of Base ochså och så blev det en blogg. :)

Hade tänkt spara det till ett gäng kortisar idag annars.
Då kunde du hjulat runt av glädje över att ha varit först i ett halvt dygn!
*hahahaha*

Anonym sa...

Det vore väl nåt! Äntligen, liksom.