18 september 2006

Läget Just Nu - Vecka 38

Bra Saker Just Nu:

"Ta-Dah" – CD med Scissor Sisters Ny
Oväntat va? Men jag la inte tre timmar på en detaljerad recension för att dra alltihopa ännu en gång här. Stick iväg och läs här istället…så förstår ni att veckans förstaplats är självklar.
Val 2006 Ny
Jodå. Jag tror nog den nya regeringen kommer ha sin beskärda del av skandaler…och vissa saker bli säkert sämre och vissa blir bättre – och mycket blir samma! Men jag tror förändringen i sig är bra. Makt korrumperar, och 12 år är alldeles för länge för ett enda parti att sitta på en sådan viktig position som regeringsmakten. Jag tycker det här ska bli spännande!
"House" Säsong 3 – TV-serie på Fox Ny
Denna veckan drar det igång på TV4 – missa inte det nu! Detta fantastiska CSI för läkare har kört igång sin tredje säsong i USA…och det är fortfarande lika fängslande som i första avsnittet. En bedrift.
Mohitos på Mirage Cascais Hotel ***** Ny
Riktigt jävla supergoda. Håller med Favvo-P: Sura drinkar är det godaste som finns när man snackar alkohol!
"Project Runway" Säsong 3 – TV-serie på Bravo 7v
Årets bästa realityTV går in på slutspurten och kvar är de fyra absolut bästa av tävlingens designers…men bara tre kommer till final. Nästa veckas program blir en rysare!
"Beware of the Dog" – CD-spår med Jamelia Ny
Jag fullkomligt älskar den här låten. En grymt snygg DM-sampling som blivit en läcker dansgolvsrökare i Jamelias tappning. Ett måste. Och hela hennes nya skiva är faktiskt helt okej den också. Kolla upp!
"Extras" Säsong 2 – TV-serie på BBC Ny
Ricky Gervais är ett av världens största komiska genier just nu, och Extras verkar kunna bli ännu vassare säsong två (Ashley Jensen var fantastisk tillsammans med Orlando Bloom i första avsnittet). MrC tipsade mig dessutom om det här skojiga klippet på en ung, poppande Gervais och hans band Seona Dancing
Grön Manhattan Portage-väska 2v
Love it. Love it. Love it. Love it.
Gooh! - Snabbmatskoncept Ny
Operakällaren ör micromat till schyssta priser som man kan käka på plats i affären. Kanske inget för ett dagligt matintag – men för en kille som missat att ta med lunch och/eller bor i en lägenhet utan grytor och stekpanna är det perfekt.
"Weeds" Säsong 2 – TV-serie på Showtime/TV3 3v *åter*
Ni missar väl inte när treans Mary Louis Parker spelar skiten ur femmans desperata hemmafruar numera? Weeds är allt det DH vill vara (men inte får för att det går på ABC i USA och inte på en kabelkanal som Weeds). Snyggt, välspelat, roligt och – framförallt – intelligent.

Tveksamma Saker Just Nu:

"Extremely Loud & Incredibly Close" - Bok av Jonathan Safran Foer
Hamnar här den är veckan för att jag aldrig hinner läsa… Snälla säg att jag inte tappat läslusten fram till jul nu igen…jag har ju tre böcker på kö!
"Idol 2006" – TV-serie på TV4
Trist att Anders hoppade av för att han inte ville bli kändis…det ggör mig lite osäker på fortsättningen. Finns där verkligen någon stjärna? Satsar nog mina pengar på Felicia istället.

Dåliga Saker Just Nu

Gooh!s Smaksatta Vatten
Så oerhört äckligt. Icke kolsyrat vatten ska INTE innehålla socker och smak. Då kallar man det saft. Inte vatten.
"Folktoppen" – Lördagsunderhållning på SVT
Så oerhört råkigt. Jag älskar ju listor, så det här programmet borde ju vara designat för mig…men Jesus så trist och dåligt genomfört det är…och Shirley Clamp är ju en katastrof! Lägg ned.
Röklukt i Nya Lägenheten
Så oerhört äcklig. Det har liksom sipprat fram under min andra vecka…att det tydligen rökts en del i lägenheten utan frys. Ganska jobbigt för en snubbe som på sin höjd klämt några cigarrer i sitt liv. Det blir till att vädra en del i höst.
Förseningar
Så oerhört meningslöst. För första gången hade jag en viktig tid att passa i Göteborg när jag skulle komma in med X2000 – och för första gången (efter ungefär ett halvårs konstant resande) fastnade tåget någonstans i skogen.

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: