24 augusti 2006

Rubriker i Morgonens Gratistidningar

Staden Vill Utreda Nakendans och Sex
För er som inte har koll på Stockholmspolitiken så handlar det här om att tillståndsmyndigheten i Stockholm har gett anmärkningar på båten/nattklubben Patricia för att folk dansade med bar överkropp på en fetischklubb. Den från USA importerade nymoralismen slår till på alla håll, och Margareta Olofsson (v) som är ordförande i socialtjänstenämnden säger det är INTE okej att dansa med bar överkropp eller att frivilligt bli bunden eller piskad på lokal. Möjligen kan hon tänka sig att man dansar lite porrigt.
Oh, joy! Ett valår har väl aldrig kommit lämpligare... Jag uppmanar alla som får rösta i kommunalvalet i Stockholm att se till att Margareta slipper bry sig om sådana här fruktansvärda oanständigheter efter 17e september. Stackars människa.


Hunden Avslöjar Vart i Stockholm Du Bor!
Okej...
Får se här nu då.

Östermalm: 1. Labrador 2. Tax 3. Golden Retriver
Söder: 1. Golden Retriver 2. Labrador 3. Tax
Kungsholmen: 1. Golden Retriver 2. Labrador 3. Tax
Norrmalm: 1. Labrador 2. Tax 3. Golden Retriver

Wow! Det är ju galet att det skiljer så mycket!! Jag menar, ser jag en snygg snubbe med en Golden Retriver nu så vet jag ju direkt att han bor på...eh...tja...innanför tullarna?

New York-Puls Utan Att Lämna Stan
"Birger Jarlsgatan är definitivt Stockholms svar på Fifth Avenue i New York"
Minsan. Fan att man ska flytta nu när man precis fått veta det... Undras vart jag hamnar då. Sibirien - Stockholms Harlem? Tribeca?


Sandler Gillar Gay-Brandmän
Vem gör inte det? Tyvärr var det bara en ny film...som dessutom gick ut på att Adam Sandler låtsas vara bög. Känns 'så där' va, men vem vet.

Reuters Nya Roll – TV-Chef
Susanne Reuter i HippHipp-gängets nya film känns däremot som om det kan bli hur kul som helst. Jag älskar HippHipp-grabbarna. Även om den där TV-filmade krogshowen var riktigt, jäkla dålig. Nya avsnitt på TV i höst iallafall med Tiffany&Co, och en film nästa år då (som kretsar kring Morgan Pålsson, den arbetsskygge utrikesreportern).

Hysén Klar för Sunderland
Kul för honom. Trist för Djurgårdspubliken. Men roligast med artikeln är att pappa Glenn är sjukt negativ och muttrar att det lika gärna kan gå åt helvete... Låter som något underteckad kunde sagt när något skoj händer. Analysen av själva övergången får Aronson stå för - han är fotbollsbögbloggaren.

Sara Kadefors Skriver Vuxet
Jag tyckte hon var fantastisk i "Morgonpasset", gillade hennes sommarprat och älskade "Sandor Slash Ida". Nu är jag jättenyfiken på hur hennes första vuxenroman "Fågelbovägen 32" är. Kanske är det den boken som ska ta över mitt bokslukande nu (det behöver underhållas konstant för att inte dö ut nu när TVs höstsäsong drar igånr) när jag är inne på den senaste Arne Dahl-deckaren och förmodligen hinner klart den innan hans nya kommer i september?

Lars Wallins Våkollektion – Business och Casual
Får mig alltid att tänka på hur jag och A efter en hel del pints på "Bishops Arms" snyltade oss in på Elite Plaza i Göteborg under Melodifestivalen 2003, och hamnade i deras hotellbar med massa kändisar. Oswald var såklart eld och lågor och tillbringade kvällen drickandes öl med Jan Johansen och Brandsta-Glenn (och överföll Carola och fyllerabblade sin historia om att han träffat henne 1983 och nu var det 2003 och...tja).
A däremot – tvåbarnspappa (numera), hårdrockare samt cool kändis- och schlagerskeptiker som han är – satt någonstans i periferin (för Oswald) och snackade med någon. När kvällen var över så frågade jag vem han pratat med.
"Det var nån snubbe som tydligen pysslade med kläder. Wallin tror jag han hette."

1 kommentar:

Anonym sa...

Fetischklubbar som är så skoj ! :)