21 augusti 2006

Mera Scissor Sisters

Någon har varit driftig under en konsert med Scissor Sister i somras och fångat andraspåret på deras skiva på en bootleg.
Det här är säkert olagligt as hell...but don't kill the messenger!
Jag har varken spelat in eller lagt upp något.

Nåväl.
Kasta er ändå över hit, klicka på "Listen" - och hör (en något sparsmakad) liveversion av Ta-Dah's tredjespår "I Can't Decide" innan det plockas bort...

Jag kan väl lätta lite på locket och avslöja att mina anteckningar för "I Can't Decide" från recensionsgenomlyssningen lyder som följer:
"Dansbands-ABBA", "Saloon-musik", "Tjo&Tjim&Country", Leksaksinstrument", "Charmigt" och "Take Your Mama utan falsett"...
...och jag tror egentligen bara det är ABBA-grejen som försvunnit helt från den här live-versionen.
Om inte annat så ger den en liten inblick i hur annorlunda den här skivan låter.

Förövrigt är mitt Scissor Sisters-namn inget mindre än: "Bionic Wizard".
Det kan man kolla här.

Inga kommentarer: