13 juli 2006

Torsdagens Musikmeddelanden i Korthet

* Saint Etienne med "Good Thing" i P3. Underbart. Jag och min gode vän MrC har väldigt olika (och starka) åsikter om musik för det mesta...men det finns även saker vi är rörande överrens om och en av dem är att Sarah Cracknell har en av världens bästa popröster. Kanske den bästa. Kärlek.

* Enligt brittiska Q Magazine var U2:s "Joshua tree" 80-talets bästa album, tätt följt av Michael Jacksons "Thriller" och The Smiths "The Queen is Dead". Sådana där listor kan man ju älta i evighet och det blir ju aldrig rätt...men jag måste säga att för en gångs skull var det en lista jag kune acceptera rätt av och förstå hur de tänkt utan att skaka på huvudet.

* Jag har blivit hjärntvättad. En eftermiddag med reklamradio och jag börjar tycka att Bossons nya singel är riktigt bra.


* Måste tacka Kimpan för att han upplyste mig om att "Pretty Young Thing" med Tina Cousins är en cover på Aqua-Lenes andra (och sista?) singel. Den är förövrigt bättre med Tina tycker vi båda två.

* Att
ABBA-Björn vill göra musikal om ABBA-Fridas liv är väl bara mera konstigt än kul, va? Fast om han använde de ABBA-låtarna som inte fick plats i "Mamma Mia", typ 'King Kong Song' och 'Nina Pretty Ballerina' å sådär så skulle jag nog ställa mig i en kö för en biljett ganska så omgående.

* Förövrigt tycker jag Elenas EM-låt bara blir bättre och bättre också. På riktigt. Om jag inte fortfarande agerat med äckel och avsky inför en Tommy Nilsson-låt igår skulle jag allvarligt funderat på att söka upp någon form av läkare. Nu tror jag bara jag behöver semester.

* Tror ni man har matats för mycket med Pernilla vs Emilio när det första man tänker när man ser rubriken "Läppen sprack på Perrelli" är att hennes Ingrosso-make misshandlat henne...

* En av sommarens bästa danslåtar måste väl ändå vara "Faster Kill Pussycat" med den något udda kombinationen Paul Oakenfold och Brittany Murphy? Den gick i gång på min iPod i morse precis när bussen stannade, dörrarna öppnades och jag steg ut vid Karlberg...och jag kände mig som om jag var med i nån film och skulle börja synkrondansa med alla andra på stationen och perrongen till Brittanys väsande stämma i "Michael Jacksson i Beat It-videon"- style...

Inga kommentarer: