09 maj 2006

Att promenera hem i solskenet från Karlbergs station är en riktig höjdare. Tappade räkningen på fuckables runt 20 (och då var säkert hälften "medlemmar i familjen") och gjorde en minor kändisspotting när jag såg Jan Johansen stå utan för en blomsteraffär. Dessutom kan man ju alltid plocka upp nåt gott bröd från Lindqvists (och trycka på nya favoriten "Kalles kaviar med ägg") att avnjuta på balkongen när man kommer hem.
Som just nu, typ.
Man glömmer nästan bort sin tidigare ångest över att ha suttit inne hela dagen och att inte ha någon att dricka ett glas vin i solskenet med... Nästan.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Är Kalles kaviar med ägg god alltså? Jag har tyckt att den verkar lite skum, men nu måste jag bara prova den... :-)

Oswald sa...

Jag var också väldigt skeptisk först och raljerade över hur äckligt det lät - nu är jag smått beroende.
Köpte min andra tub på en vecka idag...

Americum sa...

Alla är så förvånade över vädret, jag är förskonad från att det blir för varmt och jag känner att det är precis såhär lagom varmt det ska vara.

Är det verkligen onormalt varmt för årstiden, eller har jag blivit out of order och bara tycker det... Här i Götet är det i alla fall 20 grader och det är ju inte illa...

Anonym sa...

Har läst din blogg ett tag nu (en vecka) och den är verkligen kul att läsa! :-)
Längesen man hörde nåt om Jan Johansen! Vad gör han nuförtiden egentligen?!

Oswald sa...

Tack, tack!
Av barnvagnen han sköt på att döma så verkar han vara pappa!

Anonym sa...

Nu när du skriver det så vill jag minnas att jag läst någonstans att han blivit pappa. Undrar om det blir en Stenmarck-comeback nästa år i Melodifestivalen då? Eller kanske inte. ;-)

Aronson sa...

Kaviar med ägg? Det är det väl alltid...?

Anonym sa...

kalles kaviar med ägg är grymt äckligt... tvi.
=)

och är du sugen på att dricka vin vet du var världens bästa balkong och ett grymt trevligt sällskap finns...

miss you baby!

Oswald sa...

Aronson:
Vitsigt och helt riktigt. Men numera med hönsägg!

MrC:
Nääää.. Den är jättegod! Och jag gillar ju inte ens kaviar annars.
Och jag vet vart balkongen ligger - har ju själv lagt mattan på den! ;)
Men du - har en likadan här i Stockholm där samma deal gäller förövrigt!

Anonym sa...

bra att veta.
=)

och nej. den är äcklig.
all kaviar som kommer från en tub är äcklig.
kaviar som ligger i burkar är god.
dock heeeelt utan ägg då...

Oswald sa...

Inte HELT utan va?
Kaviar = ägg...fiskägg!
Jag HATAR allt från stenbitsrom till dyrare kaviarer.
Tubvarianten med ägg är det enda som funkar.

Min mardröm är förrätt med vitt bröd, creme fraiche och stenbitsrom/kaviar.
Jag glöxar bara jag tänker på det.