05 april 2012

Skärtorsdagsmusik

Det må vara glest mellan uppdateringarna här - men när de väl kommer så kommer det mycket på en gång! Här har ni till exempel tre låtar som just nu ligger väldigt, väldigt bra till för att dyka upp på QX Speldosa i maj (alla bra låtar har ju som vanligt en tendens att dyka upp typ veckan efter det senaste numret dykt upp på stan...även om aprilnumrets lista såklart är så bra att ni borde ta ett ex av QX bara för den). Först ut är den sprillans nya videon till The Saturdays nya singel 30 Days (som jag la upp "text-videon" till en bit ner. Jag älskar verkligen den här låten. Den har en snygg text och en form av vemod i allt dansbeat (Dancing with Tears in My Eyes, typ) som jag älskar.

Tyvärr kommer det inte riktigt fram i den färgglada speed dating-videon den fått (och HUR kan den sakna en ordentlig dance routine?) men det här är ju fortfarande väldigt jag.

 

 Lika jag kanske inte Gossip och deras senaste singel Perfect World är, men Beth Ditto är ändå Beth
Ditto. Alltid.

 

 Slutligen måste jag ju bara lägga upp vad som förmodligen kommer bli ännu en gigantisk sommarhit för Jennifer Lopez (jag säger dock som min bästis Being Blogged - VAD har Pitbull för hållhake på RedOne som gör att han måste vara med och förstöra typ varenda låt?). Här är textvideon till Dance Again (en video är på G närsomhelst - må den bara få en bättre video än Papi).

 

 Glad Påsk!

Inga kommentarer: