16 oktober 2007

Veckans Idollåtar

Det mesta av Idolsnacket hamnar hos Schlagerprofilerna nu när den bloggen är släppt, men jag måste bara få kommentera min bloggkollegas inlägg, och säga att jag inte är lika säker på att Amandas val av Vincents P3-plåga Don't Hate On Me är ett dåligt val.

A) Amanda sjöng halvkända låtar i kvalet och gjorde det toppen - det är där hon glänser
B) okänd är inte låten - inte för de som hör på P3 alternativt köper Absolute Music-skivor
C) Det kan inte bli värre än Tainted Love och Lovefool.

I övrigt håller jag med R till 100% och skrattar fortfarande hånfullt åt Andreas tråkiga svenneval ännu en fredag, samt funderar över hur det kommer sig att Daniel snart ticksat sönder alla mina favoritlåtar. Den mannen måste ha oerhört bra musiksmak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig om att Amandas versioner av Tainted Love och Lovefool var förskräckliga. Märkligt med tanke på hur lysande hon började tävlingen. Hennes "Look What They've Done To My Song" är nog det bästa jag sett i Idol-sammanhang.