28 september 2007

Säsongsstart 2007

House, MD
4.01 Alone

Okej, bli inte allt för skrämda av omdömet nedan. House, MD är fortfarande en fantastisk serie klart över medel, Hugh Laurie gör fortfarande en av de bästa rollprestationer du kan se på amerikansk TV, upplösningen på "fallet" i säsong fyras första avsnitt är lika oväntat som vanligt och (trots det jag snart kommer skriva) draget att kicka hela House's team (i detta avsnittet ser vi varken Jennifer Morrison, Omar Epps eller Jesse Spencer) var ett genidrag och en nödvändig vitamininjektion för serien...
....ME; det hindrar inte att jag tycker första avsnittet känns lite för formulativt och lite för fullt av House-klichéer för att jag ska stå upp och göra vågen över att programmet är tillbaka (Cuddy & Wilson konspirerar mot House för att få honom dit de vill, House kontrar, patienten blir sjukare och sjukare och sjukare tills...) - och ja. Jag saknar Cameron, Chase och Foreman hur mycket som helst dessutom. Jag floppar det baserat endast på dess egna meriter som en av mina favoritserier...men det är ju inte ens i samma omklädningsrum som ligan som Prison Break spelar i för det för det.

Popp eller Poop? Diagnosen är ett tillfälligt Poop, men med klar chans till ett snabbt tillfrisknande.

Inga kommentarer: