18 september 2007

Mika! Mika! Mika!

Ni har inte glömt bort Mika, va?
Mannen som trots Kylie, Madonna, Kent, BWO och The Ark fortfarande verkar vara oslagbar i rollen som den artist som spottat fram årets bästa skiva när det blir dags för mina Oswald Awards i december, och mannen som fick mig att skriva det mest kommenterade blogginlägget i bloggens historia i januari (ni hittar det inlägget här)?

Nu är han i alla fall tillbaka med sin femte (om vi räknar Relax, Take it Easy) singel från Life in Cartoon Motion, och äntligen har det blivit dags för en av de fantastiska balladerna! Här är den sprillans nya videon till Happy Ending.

4 kommentarer:

CissIsa sa...

Visst är det en underbar video och låt! Men är det inte dags för några nya låtar nu? "Holy Johnny" som han spelade på Berns till exempel??

Oswald sa...

m.
Å ena sidan kan jag hålla med dig, men å andra sidan så kan man ju knappast kräva att en artist ska släppa nytt material samma år som han släppt sin debutskiva.

CissIsa sa...

Nej, det har du förstås rätt i. Man glömmer lätt att skivan bara funnits sedan i februari/mars, det känns som den varit med längre. Kanske för att jag lyssnat så mycket på den?!

Har fått Peters skiva nu i alla fall så jag kan lyssna på DUETTEN! Kul text och bra låt!

Anonym sa...

Videon och är skiit bra, LOVE IT XD