01 november 2006

Veckans Tips för Dina Sinnen

Hör: "You Know My Name" med Chris Cornell
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den här nya Bond-låten. Första lyssningen tyckte jag den var förfärlig...men under hårdrocksbrötet finns det faktiskt en typisk David Arnold-bondlåt som är ljusår bättre än Madonnas senaste försök. Jag är kluven, men kila till YouTube och avgör själv (finns ingen officiell video där ännu, dock)!

Lukta: Smält Choklad på 7Eleven
De har ju någon form av brownie-erbjudande just nu på alla 7Eleven, vilket leder till att bara du går förbi utanför så doftar det ljuvligt av smält choklad...eller så är det för att jag försöker undvika sötsaker just nu som jag tycker det luktar så fantastiskt att jag måste gå långa omvägar för att inte kasta mig in och köpa en påse.

Känn: Tävlingsinstinkten på Boulebar Surbrunn
Det är faktiskt lite småbisarrt att spela boule mitt i hösten/vintern, men det är ju en lyx man kan unna sig i storstan där det finns inomhusbanor mitt i city...dessutom med mat och bar inom rimligt avstånd! Fortfarande en småfånig sport...men en större vetenskap för de inblandade än vad man vill tro - och sjukt kul att pyssla med tillsammans med sina kollegor.

Smaka: Adana Kebab på Mangal i Kista Food Court
Ibland är det tur att vår vanliga Libanes i Food Courten har stängt, för då tvingas jag och Favvo-P testa något annat. Förra gången var det den här Turkiska kebaben - och resultatet var strålande. Mycket mumsigt. Mycket mat. Goda såser. Väl värt dina lunchpengar.

Se: "Dress to Kill", Stand-Up DVD med Eddie Izzard
Ungefär tio år efter alla andra fattar jag hur kul det här är (mycket tack vare Nadine söndagsindoktrinering i Majorna såklart). Eddie Izzard pratar här om Europeisk historia...och religion...i San Fransisco...och om ekorrar...och allt iförd läppstift och lackbyxor. Och han är helt genial. Mycket roligare blir det inte på DVD.


Undvik Däremot:
Råkyla, "Smack That" med Akon/Eminem, Trappborttagning, Fylleköpa Musik på iTunes

Inga kommentarer: