23 november 2006

Spooky Train och Lite Annat

Igår på väg hem från jobbet var jag helt ensam i min tunnelbanevagn. Hur spooky är inte det?
Crazy spooky!

Det har nog aldrig hänt mig innan vid normal tid på dygnet (typ halv fem).

Förövrigt är en stor latte och en lussekatt för 23 spänn på 7Eleven veckans bästa deal när man är på väg hem från jobbet.


I lurarna just nu har det varit mycket nya Gwen och nya Darin. Darins Insanity och Desire kan vara de bästa Jackson/Justin-ripoffer han gjort. Riktigt bra. Inte som originalet kanske. Men ändå okej.

Om man råkar få en låt av The Supremes direkt efter en Darin-låt på iPoden så märker man att Miss Diana Ross har mera maskulin röst än den forne Idoltvåan.

Och på tal om Idoltvåor.... Tänk om Darin varit med i år.
Han hade tvättat golvet med den där pinsamma bunten som är kvar!
På fredag är det dags för årets "Juryn Väljer Låten"-tema...och som vanligt ger de helt omöjliga låtar till de de vill ha ut (vinnarlåten lär redan vara skriven och inspelad mind you...i och för sig av alla de tre som är kvar...men de två återstående programmen lär ju bara vara ett litet förspel tills Marcus står där i glittret och de kan börja kränga ut hans skiva) för att se till att Mr "jag-åkte-ut-förra-året-men-i-år-har-jag-hängt-kvar-på-grund-av-låg-kvalité-och-en-hel-del-tur-till-slutet" försvinner och slipper gråta av dåligt självförtroende och be ännu en utröstad om ursäkt den här veckan.

Det kommer behövas sprit om man ska orka se det - lyckligtvis blir det After Work med Göteborgare innan.


5 kommentarer:

Kottemor sa...

MEN så bra!
Hahahaa
Här kan ju jag uppdatera mig om alla måsten o så när jag snöat in som hemmamor alldeles för många år;)

Toppen toppen!
Här dyker jag in igen när jag känner mig lite lost då;)

Kramar

Oswald sa...

Du är så välkommen! :)

Anonym sa...

Tack för låttipset! Insanity var en grymt bra låt måste jag säga, och då har jag bara hört CDON.com:s 30 sekundersklipp. Vill höra mer!
Du har rätt i att årets deltagare nog inte skulle slå Darin. Men det är bara för att nästan alla bra åkte ut i kvalomgången eftersom de som röstar är tondöva.
Men Erik är faktiskt bra på riktigt. Punkt. ;)

Fredrik sa...

Diana Ross, sjunger hon? Trodde hon mest viskade eller väste sig genom sina låtar... ;-)

Oswald sa...

FF: Nää... Under Supremes-tiden var hon väl vass?
Det säga att det är hennes åsikt om Dreamgirls som kommer avgöra om den får en Oscar eller inte.
Det gillar hon nog den gamla divan!

Ellen: Jag håller också på Erik nu...men det verkar väl helt omöjligt att han skulle vinna?