29 november 2006

Att Blogga eller Inte Blogga...

Det är sjukt hur snabbt man kan skapa sig ett beroende.

Plötsligt har jag massa att göra både på jobbet och hemma, och då hinner jag ju såklart inte med att blogga något vettigt (idiotinlägg som detta räknas inte) - och genast får jag lite panik, dåligt samvete och småångest.
Speciellt eftersom det är onsdag...dagen så flest människor (av någon anledning...varför är det så?) besöker bloggen.

Helt klart ett tecken på att någonting inte är normalt och att jag måste trappa ned på det här!

Ett annat tecken på att jag skriver förmycket blogg är när man (som igår) träffar/pratar i telefon med två kompisar man inte snackat med på ett tag, och de redan vet precis allt man gjort och sett och hört för att de redan läst det här i bloggen.

Inte bra det heller. Inte alls. Någonting måste göras!
Jag måste bara hitta en bra form för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ vad jag känner igen mig. Bloggberoende är mitt andranamn.
Men man får sänka prestationskraven helt enkelt, tror jag. Det är ju ingen som ger dig betalt för att blogga och därför borde du ju inte ha några krav på dig att skriva nåt alls. Fast man vill ju själv liksom bjuda på några bra inlägg. Svårt det där...

Anonym sa...

O ja, så är det. Man ska berätta nåt SPÄNNANDE för kamrater och de säger; "Ja, men hallå, det där vet jag redan". Händer hela tiden.

Oswald sa...

Ni förstår mitt dilemma precis! :(