12 augusti 2006

Melodifestivalen 2007

Tydligen är det redan dags igen snart... Hur fort går inte ett år?
Ifjol ryktades det om att dra ned på antalet delfinaler eftersom intresset (och låtkvalitén) verkat mattats av. Istället gör SVT nu helt om och har bestämt sig för en femte delfinal som ska ersätta Andra Chansen.
Suck.
När inte ens jag (som älskar Melodifestivalen) tycker en extra helg mellan fjärde delfinalen och finalen verkar skoj - vem ska tycka det då? En hel extra helg med låtar vi hört förut? Spännande... Och där det dessutom kan bli helt omöjligt att rösta vidare de två bästa låtarna, eftersom de kanske ställs mot varandra i en kvartsfinal i ett nytt utslagningssystem a' la' fotbolls-VM!? Tänk om alla bra låtar hamnar på ena halvan och Elektric Banana Band kan defilera i den andra?
Skoj för publiken i den stad där tävlingen ska hållas också; Hej, hej - det var vi som fick skräpet!
En synnerligen dålig idé får jag nog säga...
...och i mars sitter jag ändå där klistrad framför TV-apparaten och skriver långa spekulationer om hur det ska gå här i bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men JISSES vad dåligt! Jag tänkte först "åh, vad kul med ännu fler låtar" (jag är av typen "Det kan aldrig bli för mycket schlager") men att göra en hel deltävling med liveuppträdande och allt känns bara såå dåligt. Andra chansen är bra som det är nu, för bra låtar kan ju hamna på 3:e och 4:e plats och då är det ju bra om de kan få en plats i finalen ändå. Håller med dig helt... Verkligen tråkigt för den stad som får ordna Andra chansen!!!
Nä, känner att jag nästan måste maila till SVT typ nu och säga att det var en skitidé. Inte för att de lär bry sig om vad lilla jag tycker men ändå...