10 juni 2006

Morgonståndpunkter

Att vakna upp i Stockholm för en gångs skull en helg ger både upphov till glädje och ångest.

Lycka för att man kan balkongdörrarna och så lägga sig i sängen igen medan varm, frisk luft strömmar in. Ringa FF och småprata lite, och sedan bara dra på sig shortsen för att gå ned och köpa Latte och nybakat bröd. Läsa igenom sina favoritbloggar och inse att Åsiktstorpeden hittat en ny och ännu mer spännande (och delvis personlig) utmaning. Sjukt kul...och svårt. Återvända till balkongen och sitta där i solen och njuta med en tidning. Messa Moa och bestämma att det blir fotbollskväll i Solna ikväll. Ha hela dagen framför sig

Ångest för att jag alltid känner att man måste "ut i solen" när vädret är så här bra och jag har alltid svårt att veta vad jag ska göra "ute i solen". Speciellt om man är helt ensam i en (ganska) ny stad och inte riktigt vet vilken park/badplats/brygga som gäller, då syrran rymt till landet och fröken Harrysson till skärgården. Vill någon leka med mig? Dessutom märker man att precis idag när man äntligen är i lägenheten en helg så har de missat att dela ut både DN och SvD till mig...och just det. Morgonpromenaden sov jag visst bort också.

Det blir nog en sväng till stan med en bok i väskan om det dyker upp en lämplig gräsplätt. Fundera över Bloggsommarprat, köpa ett headset och en ny slips till nästa helgs bröllop...och kanske någon skiva. Varva ned. Slappa. Försöka bara vara. Jag är jävligt kass på det nämligen.
Så får det bli.

Inga kommentarer: