10 juni 2006

Festen Som Kom Av Sig

Så sitter man här klockan elva en lördag och de där ölen och drinkrna runt sextiden känns bara meningslösa. Ett trevligt kring-arr kunde såklart inte mäkta med att höja stämningen efter ett sådant fotbollsfiasko.
Satt under matchen (och på bussen på väg till Solna) och funderade över hur Stockholm bågnade över av gula matchtröjor i solen idag och hur ALLA överallt kände sig som potentiella förbundskaptenet ("Källström MÅSTE få spela från start!")...
...men efter att ha sett den pinsamma intervjun med Lagerbäck efteråt (läs allt i Aronsons blogg om ni missat det) så är jag nästan benägen att tro på att den appackade snubben i landslagströja och klappkeps på 515's buss (med gardiner!) hade varit ett bättre val.
Undras om mitt svaga idrottsliga intresse verkligen mäktar med att bygga upp ny entusiasm till på torsdag?

1 kommentar:

Aronson sa...

Jag förstår dig. Jag som HAR ett stort idrottsligt intresse tvivlar på hur jag kommer att känna mig på torsdag. Men vi får peppa varandra. I morgon är en annan dag, som Christer Björkman ju brukar säga... ;-)