05 september 2011

Läget Just Nu - Vecka 1136




Hildas & Emils 30-årsfest (och lägenhet) Ny
Vårt nya favoritpar hann både flytta in i sin supercoola etagelägenhet mitt i stan OCH bjuda på gemensam trettioårsfest med gangstertema på en stor båt (med fantastisk buffé – årets godaste mat? – och fri bar (det händer ju knappt på bröllop längre)) under samma vecka. Känner mig oerhört priviligerad som fick dyka upp på båda. Tack så oerhört mycket. Det var suveränt!
Celebrity Big Brother UK 3v
Vad ska jag göra om en vecka när den här omgången av brittiska kändis-Big Brother är över? Hur ska jag överleva utan Jedward, Amy och Kerrie på bussen på vägen till jobbet? Är det ens möjligt att jag kommer börja kolla på den ”vanliga” omgången och i så fall, kommer jag ens bry mig hälften så mycket när det inte är med ett par sockerstinna irländska tvillingar i huset? Ingen vet. Just nu vet jag bara att jag älskar det här programmet…
"Big Brother’s Bit on the Side" 2v
…och dess systerprogram. Det är nog bara britterna som kan göra diskussionsprogram kring själva huvudshowen som är precis lika bra som showen själv. Här finns inga tillrättalagda programpunkter eller amatörism i programlederi eller manus. De frågor man själv haft under programmet tas upp och diskuteras hur obekväma de än må vara för TV-bolaget eller programledaren eller vad-som-helst. Mycket, mycket bra.
"Idol 2011" Ny
Erfarenhetsmässigt så borde man ju vara väldigt försiktig med att hylla TV-program efter ett enda avsnitt, speciellt den här urvattnade talangtävlingen som TV4 verkligen kört i botten de senaste åren. MEN! Första avsnittet var ju SÅ lovande. Pär Lernström är en så långt mycket mer sympatisk programledare än Peter Jihde och Alexander Bard en så långt mycket mer ärlig och härligt osympatisk jurymedlem än Andreas Carlsson. Redan i första delen rök de präktiga klämkäcka för karaktärerna och jag skriker ”Amen to that!” och hoppas det fortsätter så här. Jag gillade ju Idol en gång.
"Heaven (Mojam Remix)" – Mix av Emeli Sandé Ny
Ag har ju redan hyllat det Massive Attack-doftande originalet både här i bloggen och på Twitter och på QX Speldosa, men den här underbara dansmixen måste ni också se till att lägga tassarna på!
"Oh Alright" – Ny CD med Le Kid Ny
De känns som om jag pratat om den här skivan i snart två och ett halvt år, ja det är faktiskt drygt så länge sedan jag hörde Telephone och Mercy, Mercy, och nu den kommande veckan kommer den äntligen, äntligen finnas tillgänglig på iTunes. Hurra! En av årets bästa skivor (som egentligen var förra årets bästa skiva) som fått riktigt sköna recensioner (nej jag menar inte min egen i QX – utan typ Expressen) redan. Köp på onsdag! Här är ett smakprov från en popblogg!




"The X-Factor 2011" 3v
Inte bara den brittiska varianten denna vecka, utan även den Australiensiska (som har Mel B och Ronan Keating i juryn och som rakt igenom är okej underhållning men har mycket lägre klass på deltagarna). Britterna hade dock en något svagare vecka än senast och även om jag såklart också gillade Jade Richards så måste jag säga att reaktionerna var ordentligt överdrivna och snarare berodde på att låten fortfarande är en av årets absolut bästa och inte så mycket på Jade. Men visst. En given finalist.



Wordfeud 3v
Besatthet. Inte riktigt på CityVille eller Plants vs. Zombie nivå för undertecknad…men mycket större i Sverige som helthelt. Minst sagt.
"Another Place And Time" – Albumklassiker med Donna Summer Ny
Den här sommaren har varit mycket Stock, Aitken & Waterman-nostalgi för undertecknad, och det här kan vara det mest helgjutna album de fick ur sig under sin storhetstid. Ryktet säger att discodivan själv avskydde det (vilket ledde till att Lonnie Gordon fick spela in underbara tänkta uppföljar-hiten Happening All Over Again) men jag tycker det är fantastiskt. Tack Paul för hjälpen att få tag i denna raritet!
"Top Chef Just Desserts" Ny
Bakelse-realityn är tillbaka och i år satsar man på konditorer som kan bygga stora konstnärliga skapelser av sötsakerna. Underbar underhållning som vanligt.





Robinson 2011
Jag gillar att TV4 bestämt sig för att ge deltagarna lite mera mat och casta starkare karaktärer (för de senaste säsongerna som skulle vara ”supertuffa” etc var säkert hårda men otroligt trist TV) men de kanske inte bara skulle tänkt Big Brother så det hoppar av sex personer redan första veckan? Naken-grejen var lite rolig dock…även om den såklart bara skulle funka med killar och inte tjejer (men vem klagar – hej kukparad) och uppdelningen med att bara visar tjejer i två program var faktiskt bättre än jag först tyckte. Men orkar jag en hel höst? Nja…
Halv Åtta hos Mig 2011
Det börjar bli lite sömnigt, och det skulle vara kul om folk någon gång inte gillade de de tvingas tävla mot istället för att vara så sjukt trivseltrevliga varje program, men va fan. Jag kollar tydligen ändå.






Överkokt fullkornspasta
Kan knappast klassas som föda längre.
"Dagar med bara möten"
Hur ineffektiv får egentligen en dag bli?
Sömnbrist & Semesterfetma
Alltså, HUR länge ska den posten ligga kvar här?

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: