17 juni 2008

Ingela Agardh är död!

Tv-profilen Ingela Agardh avled i dag efter en lägre tids sjukdom.

Ingela Agardh har tidigare varit programledare för flera produktioner på SVT som Aktuellt och Gomorron Sverige. Ingela Agardh blev 59 år.

Hon var ju svår att missa med sitt extremt rökskadade skratt och jag tyckte hon var en rätt cool tant (trots att jag skruvade lite extra på mig när hon dök upp i rutan och hade funnit gud för ett tag sedan - jag är inte riktigt kompatibel med för religiösa personer) så hon får helt klart en liten runa av mig här. Hon var ju trots allt i stort sett synonym med SVT under en stor del av min uppväxt, och sådant kommer man ju alltid att bära med sig.

2 kommentarer:

Anders sa...

Vilken chockartad nyhet med tanke på programmet om Ingela SVT sänder ikväll. Det påminner om programmet som visades om Ulla-Karin Lindqvist med sin ALS sjukdom för några år sedan och hon avled väl någon dag efter programmet sändes. Ryser..

Anonym sa...

Hon var en stor tv-personlighet som jag kände stor respekt och beundran för.

Anders:
tydligen var det planerat att sända programmet i går, och familjen gick med på att det skulle sändas trots att Ingela avled.