13 september 2007

Popp or Poop?

Madonna - Candy Shop

Med facit i hand var det synd att inte Madonna fick inleda MTV-galan med istället för Brittan. Inte bara för att Madge aldrig skulle kunna göra något så drogat och oinspirerat ens om hon sov samtidigt, utan snarare för att det här sömnpillret till ryktad första singel verkligen skulle behöva ett slå-knut-på-mig-själv-med-tio-heta-hunkdansare för att jag skulle kunna belöna den med något mer än en axelryckning.
Nog för att ord som Turkish Delight och Candy Galore är galet snygga ord i en kommersiell poplåt, men den här osubtila saken om att Madonna vill vara din söta, klibbiga godisaffär för en stund och att du kan få slicka på hennes klubba är helt enkelt för fånig och för anonym för att falla mig i smaken.
Den är kanske ingen katastrof, (mer än för oss som älskade förra plattan och nu tvingas inse att ABBA-discon är lååångt borta) men sådan här Timbaland/Timberlake stön-r'n'b känns så fruktansvärt "åttondespår på Loose 2006" att det helt enkelt inte är roligt längre. Inget annan än en besvikelse. Nu står allt mitt hopp till Miss Minouge.

Popp or Poop? Strike a pose! Let's get to it! Poop!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Upplever mer som att Candyshop låter som "B-låten" på första singelsläppet...
Det positiva med låten är ju ändå att det känns som att Madonna verkar vara den första artist som lyckas med bedriften att få låtar av T&T inte låta som just T&T...

Oswald sa...

Fast jag tror inte Candy Shop ÄR en T&T, låt? Väl?