28 september 2007

Dagens Mikropop!

Grey’s Anatomy spinoffen Private Practice fick (inte helt oväntat) inga bra recensioner vid onsdagens premiär i USA, men tittarna struntade blank i det. ABCs serie blev det mest sedda nya programmet den här säsongen, men Bionic Woman-premiären på NBC på samma tid drog mera tittare i den viktiga åldersgruppen 18-42 och måste därför också ses som en framgång i en stenhård tidsslot. Trea blev säsongspremiären av CBS Criminal Minds, fyra kom andra avsnittet Fox Kitchen Nightmares, och på femte plats (och med något färre tittare än förra veckan) hamnade CWs Gossip Girl. Klockan 22 samma kväll hade CSI:NY flest tittare före Dirty Sexy Money – medan Life (som precis som jag misstänkte är en kritikerfavorit kallad "polisseriernas House") som kom trea hade flest tittare i 18-42 gruppen. Allt enligt Variety.

Är det bara jag som misstänker att Tv4 hittar på utröstningsreglerna efterhand som telefonrösterna ramlar in I idol? Hur förklarar man annars att det verkar vara olika från kväll till kväll, och att R1 fick ett besked av Tv4 på förmiddagen i onsdags...och sedan hade de ändrat upplägget när programmet startade några timmar senare... Antingen det, eller så har Carolina Gynning hittat på reglerna mellan klockan 21.00 och 22.25 varje kväll i veckan...

Sugababes nästa single blir Change – låten som ni kunde se i ett YouTube-klipp från ett liveframträdande här i bloggen häromveckan.

Veckans andra TV-rykte med David Hasselhoff-anknytning: NBC har knutit till sig Doug Liman (regissören till Swingers, första Bourne-filmen och Mr & Mrs Smith) för att utveckla en ny TV-serie baserad på åttiotalsklassikern Knight Rider. Ryktet säger att man funderar på att blanda in element från Transformers i projektet, genom att låta Kit (Michael Knights bil) kunna byta skepnad.

...och HUR tänkte egentligen TV4 ikväll? De fyra personer vi tittare tycker SÄMST om ska sjunga (bra TV...) och så ska vi slänga oss på telefonerna för att rösta in någon vi redan sagt vi absolut inte gillar (pengarna lär rulla in...not). Det känns inte riktigt genomtänkt. Minst sagt...

Idag har filmen Härmed Föklarar Jag Er Chuck och Larry premiär – filmen som fick min käre vän R1 att hitta på ett nytt betyg i QX för inget befintligt var tillräckligt lågt. I annonsen i alla tidningar idag kan man däremot ser omdömena "En av de roligaste filmerna i år", "Fullkomligt Galen" och "Otroligt Rolig" vilket ju kan verka lovande....ända tills man lläser att BÅDA de två första citaten kommer från två olika killar på (den i Sverige/USA/världen inte alltför kända) TV-kanalen WTVJ-TV (!?) och det sista från något som heter Life&Style (TV? Radio? Tidning?).

Invasion-hetingen Eddie Cibrian har skrivit på för att medverka flera avsnitt i Christina Applegates nya TV-serie Samantha Who? senare i höst.

Jag är så fånigt sugen på att se nya Grey's Anatomy och Ugly Betty att det är tur att jag har vänner som drar med mig ut på Castros gravöl idag, så jag inte bara ägnar mitt liv åt sköna snubbar som Justin.

...men har inte Amanda redan vunnit? Snacka om stjärna. Snacka om en svensk Amy Winehouse med en stor stark i näven i stället för en spruta. Snacka om att jag vill se två brudar i final i Globen i september!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Amanda är fantastisk. Hennes version av "Look What They´ve Done To My Song" är det bästa som någonsin gjorts i programmet. Jag tänkte också Amy Winehouse när jag såg henne.