27 april 2007

Diskussionsunderlag Kring Göteborgstexter (två)

Åker morgontåg. Steg upp när klockradion började med en fyra. Frukost på stationen innan alla kedjor öppnar kostar ungefär en hundralapp för en juice, en latte och en liten, liten macka. ANTM (som jag laddat med) hade ett recap-avsnitt.
Bestämmer mig för att fortsätta med bloggens nya diskussionsserie.
Följande rättelse hittade jag i GP häromdagen.

Frågor man kan ställa sig:

A) Är vi verkligen säkra på att vi behövde det här klargörandet?

B) Hur kul hade rubriksättaren?

C) Om Göran Johansson är 'aschlet' och Stig Malm är röven. Vem är då Göran Persson?

D) Stavas det inte ARSLE? (Tipstack till Åsiktstorpeden!)

4 kommentarer:

kazarnowicz sa...

men ... jag var helt säker på att det stavades "arsle"

(jag har inte tillgång till en ordlista, men googlefight ger 570 "aschle" och 52 500 "arsle")

phew.

göran persson är såklart en buttplug.

Oswald sa...

Oh.
Underbart svar och en ännu bättre frågeställning.
Jag addar den genast till listan! :)

Anonym sa...

När vi ändå ska anmärka på språket så måste ju Miss Språkpolis lägga sig i... ;D
Det heter faktiskt arsel i obestämd form singular. Det är bara i bestämd form det heter arslet, med L före E.
(Det har i alla fall Fredrik Lindström sagt i "Värsta språket".)

David sa...

Men jag tycker isf att GP ger buttpluggs ett dåligt rykte.
Jätteröv?