23 mars 2007

Fredagslunchkortisar

"Den här skivan är lite mera Meat Loaf och Enya än våra tidigare" sa Laakso i P3 innan. På fullaste allvar. Jag tror jag börjar bli kär i dem.

Min favoritmodell så här i början av nya säsongen av TopModell (i USA) är helt klart Brittany Carrigher. Här är hennes senaste bild, då de skulle vara fashion victims (= modeller mördade av andra modeller) och alla fick en liten morbid backstory, typ "blablabla tyckte mina bröst var så snygga att hon skar sönder dem" eller "xxxx tyckte alltid jag visade mera nacke än hon så hon ströp mig". Alltid lika kul slask-TV...även om det där att de försöker väga upp att en av brudarna så uppenbart är annorektisk med att ha med två "plus size models" ger en liten dålig smak i munnen.

Tim Burton får ett Lifetime Achivement Award Gold Lion i Venedig i år. Hurra, hurra, hurra. Venedig är av någon anledning min favoritfestival av de internationella jättetillställningarna (vilket är helt omotiverat att jag ens har en favorit för jag har (såklart) aldrig varit där) sedan Brokeback Mountain vann för några år sedan.

Jag är alltid ombord när det gäller Kate Winslet-filmer...men när hon nu ska göra en film tillsammans med (sin man) Sam Mendes som är en favoritregissör och (dessutom) återförenas med ingen mindre än Leonardo DiCaprio i huvdrollen så är jag verkligen all in! Supersmurfigt!

Sugen på ännu ett fult skivomslag? Varsågoda.

Först började Hello Saferide-Annika sjunga på svenska och fick en hit under namnet Säkert med Vi Kommer att Dö Samtidigt Du och Jag....och nu har Animal Five spelat in samma låt fast på engelska under titeln We're Going To Die At The Same Time. Rundgång någon?


Inget är definitivt ännu, men ett ihärdigt rykte säger att CBS tänker lägga ned min favorit sitcom How I Met Your Mother lite i förbifarten (trots hängivna tittare och bra kritik) för att en av de högre cheferna där verkligen hatar serien. Han stoppade till exempel att serien inte fick följa upp SuperBowl-sändningen med sitt specialavsnitt, utan istället stoppade in ett helt vanligt Criminal Minds. Jag kommer sakna Barney sååå mycket om detta stämmer. Ikväll är det ju förövrigt judgement day för "nya omarbetade" Six Degrees...håll alla tummar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen inte How I Met Your Mother läggs ner, vi måste ju få veta vem i helvete som är mamman! Vi vet ju redan att det inte är Robin.

Men det var inget vanligt avsnitt av Criminal Minds, det var superbowlspecial där också.
Mycket snygg sådan också faktiskt.
Nu såg jag iofs inte hela avsnittet utan bara början.