14 december 2006

Kvällsbloggning

Framme i Göteborg (för julfest på Sjömagasinet på lördag) och Götet var inte hälften så blött som alla säger. Mölndal verkar vara lite sänkt, dock. Men Göteborg var inte blötare än vanligt och jag såg mindre vatten (och råttor) än i Stockholm på vägen hit. Katastrofen är verkade onekligen mycket större när man var i huvudstaden.

Lägenheten luktar sommarstuga när man inte varit här på tre veckor. Skumt. Men den är fortfarande väldigt mycket hemma. Känns oerhört konstigt om jag måste flytta. Jag älskar Stockholm. Men jag har inget hem där...bara ett ställe att sova utan frys där alla mina grejer är...om ni kopplar skillnaden. Men det löser sig väl. Kanske dags för Oswald att köpa något eget...men i vilken stad?

Slutligen: Man kan tro att jag är sponsrad av Mika och hans skivbolag...men jag är bara genuint förälskad i allt den där killen gör. Lyssna på de små klippen på hans hemsida HÄR till exempel. Hur bra är inte Love Today? My Interpretation? Happy Ending? Stuck in the Middle? Lollipop? Fan det var alla... Den där skivan kommer li en klassiker i det Oswaldska hemmet 2007. Det kan jag lova redan nu. Och den kommer samma vecka som min födelsedag...bara som ett tips!

Måste bara skvallra lite: Jag har fått vittring på en barndomsdröm nästa år. Nä, inget livsavgörande eller långt borta. Inget som ger massa pengar heller. Men ändå galet roligt. Inget är klart än...och när/om det blir av blir ni de första som får veta...promise...men det känns sjukt spännande iallafall. Även om det innebär att jag får ställa in min planerade födelsedagsfest isåfall.

Nä. Ska nog sova nu. Om grannen stänger ned sitt bredband och datorerna på jobbet hatar blogger som vanligt så hörs vi på måndag.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Ja, det är ju det jag sagt hela veckan.... man ser ingen översvämning... om man då inte befinner sig i typ mölndal. Kunde lika gärna varit i New Orleans...