08 december 2006

Fredagskortisar!

® Fem Scissor Sisters-biljetter är nu våra (Jag, BB&Mackan, MrC&A). Vi ses väl i Annexet den 17 april!?

® Eftersom jag inte vill förstöra TopModel för er som inte sett det så kan ni som vill läsa allting om det HÄR. Whitney Pastorek på Entertainment Weekly får ur sig geniala sammanfattningar som: "and because there's no way I can do this train wreck of an event justice here, I'll just hope you kids DVR'd it, and pray for a YouTube link sometime later today." En intevju med vinnaren finns för övrigt också i EW.

® Project Runway utan Tim Gunn? Kan det verkligen vara möjligt? Ryktet säger att Michael Kors, Nina Garcia och Heidi Klum alla har skrivit på sina kontrakt, medan Tim vill vänta och inte vill spela in nya avsnitt förrän hans jobb som rektor avslutats efter nästa termin...och att produktionesteamet inte kan vänta så länge. Hjälp! Jag hoppas verkligen detta bara är ett rykte!

® Finalen av ANTM var förövrigt den nya kanalen CWs största framgång hittills. För första gången hade de tidsslotens näst mest sedda program...och flest tittare i den viktiga 18-34årsgruppen.

® Biondas nya video finns idag att beskåda hos Aftonbladet...samtidigt som kvinnan bakom Biondas läppar – Linda Rosing – gråter ut i Expressen tillsammans med Fadde igen. Tydligen gråter deras barn nu också. Och så snart alla som sett videon.

® Den enda åldersnoja jag drabbas av är för övrigt att jag om ungefär exakt två månader går in på sista året i den åldersgrupp som räknas till TVs viktigaste... Efter det är man redo för Café Norrköping.

® Ska få lite nya spännande skivor att recensera till nästa QX i helgen – men just nu går jag igenom årets tre bästa skivor (det kommer vara tio nomineringar...men det är defacto bara tre som verkligen slåss i toppen) i jakt på att avgöra vilken som förtjänar titeln Årets Bästa Skiva 2006. Risken är att resultatet kommer kännas mycket mera givet än vad det faktiskt verkligen var.

® Vill ni veta vem den mystiska damen bakom alla bandagen i Ugly Betty är? Jag vet! Det är ingen annan än allas vår blåmålade Mystique från X-menfilmerna! Rebecca Romijn hoppar nämligen med i Bettys reguljära skådespelarskara efter juluppehållet, som ett blont bombnedslag som skall hjälpa Wilhelmina att besegra Daniel i kampen om chefsposten.


® Jag har kanske glömt att berätta att jag klämt hela SVTs storsatsning "Snapphanar" redan och ska bara få ned mina åsikter i en recension på papper... Kan väl avslöja att jag älskade snapphanar när jag var liten (jag tror vi Blekinge-barn dessutom fick en högre dos av dessa vår historias mest spännande förfädrar lite mer än många andra i Sverige...typ fick spela teater om det i skolan osv) så jag såg lite fram emot det här spektaklet...

® …vilket jag inte kan säga om Arn-filmerna. När bokens författare varit väldigt involverad i manusförfattarens arbete blir jag ofta lite orolig för filmen (speciellt om det är Jan Guilou vi pratar om) och historiska filmer gjorda i Sverige är....tja....svårt. Men mera om det i Snapphanerecensionen.

® Jag har ju inte planerat att besöka helgens Popcorn-festival här i Stockholm...men mina mungipor glider lite, lite uppåt varje gång jag tänker att jag just nu är i samma stad som Sarah Cracknell och Saint Etienne.


Inga kommentarer: